EEN WERELD AAN MOGELIJKHEDEN MET DYNAMISCHE DATA

Van dynamische Digital Signage is sprake wanneer real-time inzichten en live gegevens worden verwerkt in digitale content.

In plaats van pre-rendered video, kan je door het integreren van een dynamisch element in je contentaanbod inspelen op marktomstandigheden, de beste prijzen aanbieden of actuele informatie delen, zoals nieuws, weerberichten of live feeds van een bestemming.

Jørn Olsen, Head of marketing and analytics bij ZetaDisplay Noorwegen schetst de mogelijkheden voor dynamische content en de voordelen die het kan opleveren in zes belangrijke marktsectoren.

RETAIL

Uitdaging:

Retailomgevingen zijn gericht op verkoopactivaties en merkopbouw. Digital signage is een belangrijk instrument om de aandacht van klanten op producten te vestigen en aankopen zo naadloos en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen, om zo een goede klantervaring te realiseren.

Dynamische differentiatie:

Studies hebben aangetoond dat dynamische berichtgeving de verkoop in de detailhandel met 93% kan verhogen!

Real-time content vergemakkelijkt de convergentie van online en offline strategieën door dynamische prijsstelling mogelijk te maken. Online shopping vormt een bedreiging voor de traditionele winkelstraten, waar klanten in winkels op zoek gaan naar het artikel van hun keuze om het vervolgens online goedkoper te kopen.

Met dynamische prijsstelling kunnen vergelijkingssites automatisch worden gemonitord en kan de prijs van artikelen op fysieke locaties onmiddellijk worden bijgewerkt met de vergelijking, zoals ‘goedkoopste op PriceSpy’.

AI- en Machine Learning-technieken kunnen worden gebruikt om de producten te identificeren die op een bepaald moment het meest geschikt zijn om te tonen. Dit kan worden afgeleid van POS-gegevens om best verkochte artikelen te zien en combinaties van producten die gewoonlijk samen worden gekocht.

Sensoren kunnen ook de soorten producten herkennen die een klant bij zich heeft en dynamische berichten weergeven om andere producten voor te stellen die bij zijn aankopen passen.

Dit resulteert in een uitstekende klantenservice, geeft klanten de zekerheid dat ze weloverwogen aankoopbeslissingen nemen, vergroot de betrouwbaarheid van het merk en resulteert in een briljante klantervaring.

INTERNE COMMUNICATIE

Uitdaging:

Interne communicatienetwerken zijn gedurende een ongelofelijke 1950 uur per jaar zichtbaar voor werknemers en bezoekers. Dit maakt het bijna onmogelijk om uitsluitend pre-rendered content te creëren, aangezien er niet genoeg tijd is in de gemiddelde werkweek!

De informatie waartoe interne teams toegang moeten hebben, dateert ook ongelooflijk snel. Tegen de tijd dat er content is gemaakt die de laatste verkoopcijfers laat zien, kunnen deze al veranderd zijn, wat ertoe leidt dat mensen blind worden voor het scherm.

Dynamische differentiatie:

Dynamische content transformeert een intern netwerk in een interactief informatieknooppunt dat ervoor zorgt dat medewerkers tijdig de juiste gegevens ontvangen.

Lopende totalen zoals verkoopcijfers, CO2-voetafdruk tellers, loyaliteitsprogramma’s en KPI-metingen kunnen worden weergegeven door integratie met de verkoop- en meetplatforms die door het team worden gebruikt.

Ze kunnen ook op de hoogte worden gehouden van bredere invloeden in hun lokale omgeving of bestemmingen waar hun klanten zijn gevestigd, via live nieuwsfeeds, weerberichten en integratie van belangrijke feeds of onderwerpen in sociale media.

Het digital signage netwerk kan ook worden geïntegreerd met andere digitale kanalen zoals smartphones of tablets, wat handig is om mensen te verwittigen wanneer er bezoekers aan de receptie zijn, om de beschikbaarheid van vergaderzalen te tonen en voor wayfinding.

Onderzoek toont aan dat de loyaliteit van werknemers toeneemt wanneer zij zich betrokken voelen bij de werking van het bedrijf.

FARMACIE EN GEZONDHEIDSZORG

Uitdaging:

Het delen van berichten die bijdragen aan ons welzijn is al lang een feit in apotheken en gezondheidsinstellingen, en dit is nog nooit zo cruciaal geweest als tijdens een wereldwijde pandemie.

Digital signage kan worden gebruikt om snel belangrijke informatie te verspreiden, zoals het helpen doorverwijzen van klanten naar seizoensremedies, zodat medewerkers zo snel en efficiënt mogelijk hun werk kunnen doen, in plaats van al hun tijd te besteden aan het beantwoorden van veelgestelde vragen.

Dynamische differentiatie:

De urgentie van communicatie en de steeds veranderende regelgeving en richtlijnen rond de Covid-19 pandemie is een goed voorbeeld van hoe we hebben gezien dat dynamische berichtgeving een cruciale rol speelt bij het veilig houden van mensen.

Gewoonlijk worden schermen gebruikt om mensen de winkels in te lokken, maar tijdens de pandemie werden ze gebruikt om essentiële informatie door te geven om het aantal mensen te beperken en zo veilige capaciteiten te garanderen.

In Noorwegen tijdens de Covid-pandemie maakten het Noorse Directoraat voor Gezondheid en het NIPH actief gebruik van sociale media om de bevolking te informeren over het laatste nieuws en de laatste regelgeving. Wij reageerden hierop door een oplossing te creëren die de allerlaatste berichten verzamelde, zodat de updates rechtstreeks vanaf digital signage-platforms konden worden uitgezonden.

Hiervan is goed gebruik gemaakt, zowel door apotheken als door andere winkels in de hoofdstraat, en het is nog steeds een ongelooflijk effectieve manier om informatie te delen.

BANKEN EN FINACIËLE INSTELLINGEN

Uitdaging:

Wachttijd, of dat nu in een lobby is voor caproate klanten of in de rij voor mensen die gebruik maken van lokale filialen, is een uitstekende gelegenheid om te communiceren met degenen die op hun beurt wachten.

Dit kan worden gebruikt om de klant tips en advies te geven, informatie te verstrekken over producten en diensten, of we kunnen de ervaring op zijn kop zetten en ludieke communicatie bieden om de betrokkenheid op een ander niveau te stimuleren.

Dynamische differentiatie:

Digital Signage is een geweldige manier om de bedrijfscultuur te versterken, dus leuke weetjes zoals ‘op deze dag’-herinneringen en inspirerende citaten, betrekken klanten op een ander niveau en kunnen hen helpen ontspannen voor hun vergadering.

Gamificatie via platforms zoals AirConsole transformeren de aard van uw signage volledig in spelplatforms die klanten handsfree vanaf hun mobiele apparaten kunnen spelen om de tijd te doden.

Integratie met de vergaderkalender betekent dat de inhoud ook kan worden aangepast op basis van de producten waarover de klanten willen praten. Studies hebben aangetoond dat wanneer de klant tijdens het wachten kan vragen naar content die hij heeft gezien, dit leidt tot een beter geïnformeerd en kwalitatief beter gesprek voor beide partijen.

Bedrijfssjablonen kunnen ook een nieuw leven worden ingeblazen met uitbreidingen om real-time elementen op te nemen door middel van dagafscheidingen om de begroetingen automatisch te veranderen van bijvoorbeeld “goedemorgen” in “goedemiddag”.

TRANSPORT EN TOERISME

Uitdaging:

Vervoer is typisch een sector waar we de meest dynamische content gedeeld zien worden, aangezien forenzen regelmatig op deze informatie vertrouwen om hun dag te plannen. Verwachte aankomst- en reistijden, verkeersinformatie, vertragingen van vluchten, geannuleerde treinen en onderhoudsupdates vormen de ruggengraat van de transportsector.

Doorgaans zijn feeds meer informatiegedreven, maar in sommige sectoren, zoals exploratiereizen, is er een verschuiving naar digital signage die een cruciale rol speelt in de gastenervaring.

Dynamische differentiatie:

Dynamische content kan worden gebruikt om een verscheidenheid aan gastbelevingsrollen te bieden aan boord van cruiseschepen. Dit omvat het persoonlijk verwelkomen van passagiers met behulp van RFID-integratie en om hen op de hoogte te houden van nieuws, evenementen en weerberichten van hun oorspronkelijke bestemming en waar ze naartoe gaan door live feeds te integreren.

Real-time content kan ook een bron van entertainment zijn wanneer het wordt gekoppeld aan live buitencamera’s, action cams, drones of onderwatercamera’s, die elk de prachtige schoonheid aan de buitenkant vastleggen en binnen tot leven brengen.

Evenementen van binnenuit kunnen ook worden doorgegeven op centrale borden voor edutainment doeleinden, door het doorgeven van live lezingen en presentaties van verschillende locaties aan boord, ervoor zorgend dat gasten betrokken blijven tijdens hun verblijf.

VRIJE TIJD

Uitdaging:

Vrijetijdsbestemmingen, zoals sportfaciliteiten, themaparken, musea en galerieën zijn vaak veelzijdige ruimtes met veel verschillende ruimtes en activiteiten. Ze hebben een digitaal ecosysteem nodig dat de hele ruimte met elkaar in verbinding kan houden.

Dynamische differentiatie:

Dynamische signage kan real-time, boeiende en gepersonaliseerde berichten leveren om gasten te vermaken, waardoor hun ervaring gedenkwaardig wordt en de digital signage displays tot leven komen.

In complexe faciliteiten vereist dit een omnichannel-benadering. Live camerastreams van een sportarena kunnen bijvoorbeeld worden uitgezonden naar het café en het restaurant, waar ouders wachten terwijl hun kinderen van de activiteiten genieten.

Statistieken van de evenementen van de dag, zoals de meeste tochten, de langste afgelegde afstand en de snelste afdaling in een indoor skiomgeving, houden zowel de toeschouwers als de skiërs bezig.

Live tv-feeds van gespecialiseerde sportkanalen (zoals slowtv van Norway Live voor het ski-voorbeeld) kunnen worden geïntegreerd om professionals in actie te laten zien, de armaturen te inspireren en belangrijke merken te tonen die ze in de aangrenzende winkel kunnen kopen.

Neem vandaag nog contact op met het lokale ZetaDisplay team om te bespreken hoe ook jij kunt beginnen met jouw dynamische signage integratie.