; ; Skip to main content Skip to search

Digitale menuschermen bij KFC

Introductie

In 1972 opent de eerste KFC in Nederland, Rotterdam om precies te zijn. Inmiddels heeft KFC meer dan 60 restaurants in Nederland en zijn er nu al 40 restaurants in en rond Belgische steden. En ze hebben de ambitie om nog meer restaurants te openen. En daarbij vervult ZetaDisplay met zijn digitale menuborden een belangrijke rol. In 2015 testte KFC voor het eerst de ZetaDisplay webOS-oplossing uitgebreid in haar restaurants in Nijmegen, Arnhem en Almere. Dit beviel ze zo goed dat zij bij nieuwe en te verbouwen KFC’s omswitchen naar digitale menuborden van LG.

De uitdaging

Een absolute must voor het restaurant waar dagelijks verse kip wordt bereid was dat de schermen beschermd zijn tegen vet, vocht en stof. Daarnaast wilde KFC de mogelijkheid hebben om de schermen zowel centraal als lokaal te kunnen aansturen.

Daarnaast zocht KFC een geschikt medium om te kunnen communiceren met hun werknemers. Het personeel in het restaurant willen zij op de hoogte kunnen stellen van de hygiëne voorschriften, het laatste perstoneelgerelateerde nieuws en uiteraard een stukje vermaak in de vorm van Nu.nl, social media en eventuele verjaardagen.

Oplossing

KFC heeft gekozen voor LG webOS monitoren, zonder externe mediaspelers, welke op afstand door onze software kunnen worden aangestuurd. Deze specifieke monitoren beschikken over een zogenaamde System On a Chip (SoC) in het scherm wat tot aanzienlijke besparing lijdt zowel initieel als in het operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

In het restaurant zijn vijf schermen in “portrait modus” als videowall gemonteerd en is één scherm los bevestigd. De digital signage software levert de mogelijkheid om de digitale menuborden afwisselend verschillende campagnes te laten tonen. De content kan centraal, maar ook lokaal worden aangemaakt door KFC. Een nieuwe promotie beschikbaar, of een actie op een speciale dag? Dan wordt hier extra aandacht aan besteed via een campagne, die kan worden ingesteld op tijd en dagdeel. 

In de personeelsruimte hebben wij een zogeheten “back of house” digital signage kanaal gemaakt. Hierop kan KFC het meest recente nieuws, de hygiëne- en veiligheidsvoorschriften en uiteraard ander nieuws delen met de werknemers. Zo blijven zij ook op de hoogte, zonder dat zij actief naar hun e-mail of het intranet moeten.

Voordelen

De speciale coating van de digital schermen zorgt ervoor dat invloeden vanuit de keuken, zoals vet, vocht en stof niet doordringen tot de digitale menuborden. Dit betekent dat er geen schade aan kan worden gericht aan de elektronica en de schermen langer meegaan.

Daarnaast zorg het interne besturingssysteem webOS dat een externe mediaspeler overbodig is. Energieverbruik wordt zo beperkt tot een minimum, wat leidt tot minder hoge kosten. Ook de installatie van de software en het onderhoud is met onze schermen bijzonder eenvoudig.

Wil je meer weten over onze software?