Skip to main content Skip to search

Retail

Opvallen met je boodschap. Een mantra voor elke retailer, want tal van retailers proberen de aandacht van de consument te trekken. De uitdaging is om met een gevarieerde experience de consument te pakken in de drukke retail-omgeving: conversie stimuleren met beelden die geloofwaardig aanvoelen. We willen dat de consument terugkeert. ZetaDisplay biedt verschillende intelligente oplossingen om een gepersonaliseerd aanbod te promoten waarbij dynamische prijs- en contentmanagement belangrijk zijn. Bijvoorbeeld in combinatie met de voorraadstatus van een specifiek product. En waarbij aspecten als RFID, kinect, beacons, touch, geur en muziek worden ingezet om de consument een maximale experience van merk of product mee te kunnen geven.

Voordelen van Digital Signage in een retailomgeving

  • Creëert een inspirerende winkelomgeving, wat de klantervaring ten goede komt.
  • Zorgt voor een omnichannel-ervaring waarbij online en de fysieke winkel naadloos op elkaar aansluiten.
  • Trekt mensen aan en genereert traffic naar de winkel.
  • Houdt de klant langer in de winkel en geeft een hogere conversie.
  • Past verschillende aanbiedingen aan per doelgroep of een specifiek tijdstip van de dag.
  • Bevordert, inspireert en verbetert het merk.
  • Stimuleert impulsaankopen op het verkooppunt.
  • Verbetert de wachttijdbeleving.

Uitdagingen

Veranderend consumentengedrag waarbij verwachtingen hoger zijn dan voorheen. De meeste merken proberen de aandacht van consumenten te trekken, zowel offline als online. Een gevarieerde gebruikerservaring die zowel vertrouwen uitstraalt als de conversie verhoogt.

Vereisten

Het winkelconcept en bijbehorende content moeten intrigerend en in het oog springend zijn. Een stimulans op het moment waarop de beslissing genomen wordt.

Oplossingen

Intelligente implementaties als winkelhoge touchscreens en zelflerende wachtrijmanagementsystemen, waarbij aspecten als RFID, kinect, beacons, touch, elektronische prijskaartjes, geur en muziek worden ingezet om de consument een maximale beleving mee te kunnen geven.

Daka

Productaanbod, beleving en muziek komen samen

Een omnichannel onderneming met 14 winkels, verspreid over het hele land. De winkels zijn voorzien van een fraaie inrichting met diverse communicatieoplossingen. Schermen met verschillende thema’s op prominente posities voor maximale sfeerbeleving en het actuele aanbod per thema of afdeling. Om de ervaring compleet te maken worden bezoekers meegenomen in een gevarieerd audioaanbod, welke is afgestemd op de doelgroep.