; ; Skip to main content Skip to search

Tele2

Introductie

De Europese telecomaanbieder Tele2 wilde zijn instore ervaring voor klanten een nieuw leven inblazen. ZetaDisplay ontwierp en leverde een vernieuwde Digital Signage oplossing voor het nieuwe concept store in Täby, Stockholm. 

Hiermee werden de doelstellingen bereikt rondom het klanttraject en de klantervaring te vernieuwen en tegelijkertijd de communicatie te verbeteren om de verkoop te ondersteunen. De nieuwe aanpak is een succes gebleken bij zowel de Retail teams als de klanten, en wordt nu uitgerold in 22 winkels in Zweden. 

De uitdaging

De belangrijkste prioriteiten van Tele2 waren het vanaf het begin vastleggen van de aandacht van hun klanten en het verbeteren van het totale klanttraject. 

Ze wilden de content zowel regionaal als vanuit hun hoofdkantoor kunnen beheren om de continuïteit van het merk tussen winkels te waarborgen. 

Ze wilden ook in staat zijn om content in een oogwenk bij te werken voor een verscheidenheid aan soorten displays en formaten. 

Oplossing

ZetaDisplay werkt al meer dan vijf jaar samen met Tele2. Het bedrijf ontwierp en installeerde een kant-en-klare oplossing om het klanttraject van de Stockholm Concept Store in Täby opnieuw vorm te geven. 

Deze ervaring begint al voordat de gasten een voet in de winkel hebben gezet met een opvallend LED Display dat de voorkant siert om de aandacht van de shoppers te trekken met creatieve campagnes en hen naar binnen te lokken. 

Deze 2,6 mm pixel pitch LED van fabrikant ExPromo omlijst de buitenkant van de winkel op een creatieve manier, stroomt over de bovenkant en naar beneden langs vier pilaren, waar klanten tussendoor lopen om binnen te komen. Het display heeft een totale oppervlakte van 23,5 m² en een kijkhoek van 140°, zodat klanten die vanuit alle richtingen naderen de creatieve inhoud kunnen zien. 

Binnenin varieert de bewegwijzering naargelang de grootte van het vloeroppervlak, maar wordt dezelfde oplossing gebruikt als in de conceptstore. In de Täby-winkel zijn 8x 37″ Samsung stretch LCD-schermen geplaatst boven de balies waar klanten de nieuwste telefoons en tablets kunnen ervaren, een 75″ Samsung-scherm achter de betaalbalie deelt de nieuwste merkboodschappen en een 55″ display in portrait beheert een virtueel wachtrijsysteem. 

Het content management voor de bewegwijzering buiten en de displays binnen wordt beheerd op het eigen CMS-platform van ZetaDisplay. Dit platform was al in gebruik voor de planning en het beheer van de content in het hele winkelcentrum dat door ZetaDisplay wordt ondersteund, zodat het team de berichtgeving voor alle schermen op afstand kan blijven beheren en afspeellijsten kan maken en plannen. 

De nieuwe Digital Signage-platforms van Tele2 gaan een stap verder dan de traditionele 16:9-schermopstelling, waardoor ze nog opvallender en aantrekkelijker worden voor klanten. 

Voordelen

Door gebruik te maken van ZetaDisplay oplossingen is Tele2 in staat geweest om de customer journey te herdefiniëren en een innovatieve retail ervaring voor klanten te creëren. LED-displays stellen hen in staat om belangrijke boodschappen te delen met hun publiek op een wereldwijd en regionaal niveau en klanten te helpen weloverwogen beslissingen te nemen over hun aankopen. 

De ZetaDisplay-setup creëert een unieke sfeer voor Tele2-klanten en laat een blijvende indruk achter. Tegelijkertijd biedt het Tele2 de mogelijkheid om aanbiedingen aan te passen aan verschillende doelgroepen, afhankelijk van het tijdstip van de dag. Consistente branding en content promotie op alle schermen genereert de mogelijkheden voor verdere up-sell en cross-sell aan gevarieerde doelgroepen. 

;