Skip to main content Skip to search

KPN RETAIL

Introductie

KPN heeft een jarenlange relatie met ZetaDisplay. De evolutie van Primafoon naar inmiddels een winkel van de toekomst. Eind 2015 introduceerde KPN haar nieuwe winkelformule. Met deze belangrijke mijlpaal positioneert KPN zich weer als innovatieve, vooruitstrevende en leidende retailer en blaast ze de winkelstraat nieuw leven in. Daarnaast verzorgt ZetaDisplay Digital Signage voor KPN corporate en DOOH.

De uitdaging

De winkels moeten passen in de multichannelbenadering van KPN waarbij experience en interactie, naast klantvriendelijkheid, centraal dienen te staan. Het ontwikkelen van een nieuwe winkelformule met zoveel ambitie is niet gemakkelijk. ZetaDisplay stond KPN bij in het hele project, van concept- en contentontwikkeling, bouwvergaderingen, installatie, oplevering en nu het beheer van het concept.

Oplossing

case-knpretailshop-kbs

In de nieuwe winkels loopt de bezoeker bijna letterlijk de KPN website binnen. Ontdekken en uitproberen staan daarbij voorop. Bezoekers kunnen er via de nieuwste technologieën mogelijkheden ontdekken die het beste bij hen passen en hun leven en werk makkelijker en leuker maken. Een experience.

Naast pleinen met live devices zijn er ‘smart walls’ van 2×4 55 inch schermen. De schermen zijn voorzien van infrarood- en Kinect-technologie die reageren op beweging van de bezoeker. Daarmee vormen de schermen levensgrote touchscreens met een diagonaal van meer dan vijfeneenhalve meter. Accessoire schappen zijn voorzien van elektronische prijskaartjes (ESL’s) zodat de prijs altijd scherp en actueel is.

Bij nagenoeg alle IT en communicatie elementen in de winkel is ZetaDisplay betrokken (wij noemen het ook wel de multimediale inrichting): Digital Signage, winkelaudio, aansturing van smartwalls, LED wall, TFT schermen, ESLs en de integratie van tal van IT systemen (RFID, Wachtrijmanagement, klimaatbeheersing) tot een soepel werkend geheel. Soms als ontwerper, bouwer of leverancier, vaak als geweten en aanjager maar altijd als praktisch meedenkende rechterhand van het KPN projectteam. Met een prachtig resultaat!

De winkels hebben een geavanceerd wachtrijmanagementsysteem. Bij binnenkomst geven bezoekers via een touchscreen aan waar zij voor komen: kopen, service of reparatie, een via kpn.com ingeplande afspraak of om een online geplaatste bestelling af te halen. Het systeem voorspelt vervolgens hoe lang de wachttijd is. Op diverse plekken in de winkel wordt aangeven wie er wanneer aan de beurt is. Een klant kan ook het 06-nummer achterlaten en krijgt een bericht wanneer hij bijna aan de beurt is.

Voordelen

De winkels passen in de multichannelbenadering van KPN om alle contactpunten met de klant, online, winkels en customer contact centers zoveel mogelijk te integreren. KPN kan met de nieuwe formule beter inspelen op de behoeften van de klanten. Dat heeft geresulteerd in meer traffic naar de winkels en een hogere NPS score en stijging van de verkoopcijfers.

Wil je meer weten over hoe we je kunnen helpen met Digital Signage?