Skip to main content Skip to search

case

LUXAFLEX®

Een innovatieve winkelbeleving met interactieve digitale displays

Luxaflex® biedt klanten de beste raamoplossing en winkelervaring via een netwerk van showrooms in de Benelux en wereldwijd. Door spraakmakende producten te combineren met innovatieve salestools, ondersteunt Luxaflex® haar 600 onafhankelijke verkooppunten bij het presenteren van hun assortiment. ZetaDisplay ontwikkelde een oplossing met WOW-factor. 

Uitdaging

In eerdere generaties shop-in-shops ondersteunde ZetaDisplay al de dealers met inspiratie en verkoopondersteunende informatie door Digital Signage in te zetten. Maar in 2017 was het tijd om deze formule te vernieuwen, zodat de dealers optimaal geholpen konden worden zonder technische obstakels. De uitdaging was: hoe kan een dealer de Luxaflex-producten nog beter uitleggen en aanprijzen?

Oplossing

ZetaDisplay ontwikkelde samen met Luxaflex een vernieuwd shopconcept dat de dealers echt ondersteunt in hun verkoopgesprekken. Het resultaat is een inspirerende, interactieve winkelomgeving. Luxaflex® toont in haar prachtig ontworpen shop een groot deel van het assortiment, waarbij klanten de producten kunnen vastpakken, ruiken en voelen. De overzichtelijke presentatie wordt versterkt door Digital Signage; ZetaDisplay implementeerde een groot 65″ scherm dat het Luxaflex® assortiment tot leven brengt.

Wanneer de dealer een voorbeeldproduct pakt en bij het scherm plaatst, wordt automatisch bijpassend videomateriaal afgespeeld. Klanten zien in een oogwenk hoe het product past in een modern interieur en hoe de kleur eruitziet in de volle zon. Dit creëert een echte WOW-factor bij het winkelend publiek. Bovendien kan de dealer content afspelen door speciale pasjes die door een verborgen lezer worden uitgelezen. De productinformatie en inspiratie zijn altijd actueel en visueel aantrekkelijk.

Voordelen

Schaalbaarheid en flexibiliteit: Het concept is wereldwijd uitgerold in verschillende landen en is schaalbaar, zodat marketing per land eenvoudig kan worden beheerd, zonder telkens opnieuw het wiel uit te vinden.

Interactiviteit en inspiratie: De shop is intuïtief interactief, waardoor klanten direct een visuele en praktische ervaring van het product krijgen.

Eenvoudige update van informatie: Dankzij RFID-technologie en het ZetaDisplay CMS kan de content eenvoudig en op elk moment worden aangepast, zodat de productinformatie altijd actueel is.

Winkelervaring: De indrukwekkende videomateriaal creëert een WOW-factor die de winkelervaring van de klant versterkt en hen helpt bij het maken van een aankoopbeslissing.

Let’s talk Digital Signage!

Wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?