Skip to main content Skip to search

RAI Amsterdam

Introductie

In RAI Amsterdam wijzen bijna 800 schermen de weg. Op unieke wijze. Samen met RAI en het befaamde Bureau Mijksenaar heeft ZetaDisplay voor de RAI een innovatief en verregaand wayfinding-systeem geïntroduceerd dat wereldwijd navolging vindt. De RAI is omgetoverd tot een flexibele multi-use & multipurpose evenementenlocatie waar digitale bewegwijzering, geëxploiteerde narrowcasting content én live content een pakkende bezoekerservaring bieden.

De Uitdaging

Kernprobleem van bezoekers van grote evenementencentra is dat “Hal 8” ze niets zegt. Ze zoeken een beursstand, vergadering of evenement. Met jaarlijks zo’n 600 evenementen lukt dat niet met klassieke borden en bewegwijzering.

De ambitie van de RAI was simpel: dynamisch bewegwijzeren om zo de klantervaring aanmerkelijk te verbeteren en het navigeren te vereenvoudigen. En tegelijkertijd de operaties van de RAI te versimpelen en de bezoekersstromen beter te sturen, zonder extra personeel. Een flexibeler systeem moet standhouders en beursorganisatoren tevens de mogelijkheid geven om hun doelgroep direct te bereiken via de schermen.
RAI zocht een turn-key leverancier om het RAI Live! project van A tot Z te realiseren. Zij vond deze in ZetaDisplay.

Oplossing

In totaal zijn er zo’n 790 schermen en twee gigantische LEDwalls, die meer dan 650 unieke narrowcasting kanalen tonen met een totaal bereik van 10 miljoen bezoekers per jaar.

ZetaDisplay heeft met de RAI Live! software de kern van de oplossing gerealiseerd. Deze software maakt het mogelijk om vooruit te werken in de evenementenkalender en huisstijlen eenvoudig en snel per evenement aan te passen. Per individueel scherm kan bepaald worden welke content er getoond moet worden en hoe de bewegwijzering dient te lopen. En in dat laatste zit de crux.

Onze webbased portal is voor RAI aangevuld met een wayfinding module. Hierin wordt een evenement ingetekend op een plattegrond van het complex. Vervolgens worden toiletgroepen toegewezen en paviljoens gedefinieerd. Ook het vergadercomplex wordt ‘ingericht’.

Met één druk op de knop wordt de bewegwijzering per scherm automatisch gegenereerd. De content die getoond wordt, wordt niet alleen bepaald door de locatie waar het scherm hangt. Ook de tijd van de dag, de gewenste bezoekersstromen en de prioriteit van de locatie spelen een rol.

Voordelen

Het creëren van een groot evenement kost minder dan een dag en er kunnen meerdere evenementen parallel worden gecreëerd. Zonder tijd- en uitstraling én brengt de online kanalen nu ook beschikbaar op de vloer! Een marktleider waardig. De uitzending die voor 95% geautomatiseerd wordt gegenereerd maakt het zelfs mogelijk om zeer actueel en relevant te zijn door bijvoorbeeld lokaal aanbod een prominente plaats te geven zonder extra handelingen door de intercedenten. Er is meer impact dan voorheen, waardoor de zichtbaarheid van de vestiging wordt vergroot en de boodschap van Randstad ook écht overkomt.

Wil je meer weten over hoe we je kunnen helpen met Digital Signage?