; ; Skip to main content Skip to search

Pathé

Introductie

Pathé is opgericht in de 19e eeuw en is één van de meest vooraanstaande entertainmentbedrijven van Europa. Met een reputatie gebaseerd op onafhankelijkheid, innovatie en kwaliteit, is Pathé ‘s werelds oudste filmbedrijf met een breed scala aan media- en entertainmentbelangen. Pathé is Europa’s grootste bioscoopconcern met meer dan 1.000 schermen in Frankrijk, Nederland en Zwitserland.

De uitdaging

Vastbesloten om de bioscoopervaring te vernieuwen, begon Pathé vanaf 2015 de bioscoopervaring opnieuw uit te vinden. Weg van de traditionele visuele merchandising, zoals statisch POS-materiaal, posters en grote kartonnen displays, was Pathé Arnhem de eerste volledige ‘digitale’ bioscoop in Nederland die gebruik maakte van een complete digital signage-oplossing vanaf het moment dat het werd gebouwd. Met het succes werd vervolgens de officiële Pathé De Kuip-merkwinkel gekozen voor een complete digitale transformatie, inclusief alle marketing, wayfinding en infotainment die via één contentmanagementsysteem wordt beheerd.

Oplossing

digitale schermen bij pathe de kuip

Onze diensten omvatten concept en branding strategie, content en templateproductie, narrowcasting software, hardware concept en ontwerp, uitrol en installatie, monitoring en ondersteuning. Zowel op centraal als lokaal niveau hebben werknemers toegang tot het CMS om lokale content te creëren, te plannen en te integreren in een centraal beheerde wereldwijde afspeellijst. In samenwerking met ZetaDisplay onderging Pathé De Kuip een complete herziening in een uitgebreide technologische transformatie. Dit gebeurde zonder onderbrekingen van de dagelijkse werking van de bioscoop. Om de gasten van de bioscoop een onvergetelijke wow-ervaring te bezorgen, werd voor het eerst een grote, heldere 15-schermen videowall in de vooringang geïnstalleerd om de bezoekers te verwelkomen.

Binnenin de lobby bereikt een verticale videowall een maximale impact met high-end content van de grootste filmstudio’s ter wereld.  Trouw aan de digitale ervaring werd de traditionele vertoning van de filmtijden achter de toonbank vervangen door een videowall van 2 x 4 schermen met de beschikbare films in alle 14 theaterzalen. Lopende naar de bioscoopzaal, komen bezoekers langs 14 verticale digital signage schermen waarop de zaalnummers van de bioscoopzalen worden weergeven. Daarnaast tonen deze schermen filmposters, synopsis en trailers van de films die op dat moment draaien. Bij het verlaten van de bioscoop zijn er schermen strategisch geplaatst om verwachte films onder de aandacht te brengen, evenals reclames, upsells en speciale aanbiedingen.

Voordelen

  • Navigatie: Bezoekers worden door middel van de informatie op de schermen naar de juiste zaal geleid.
  • Centraal beheer: Door middel van de display controller in het CMS van ZetaDisplay worden in één keer de schermen ’s morgens aangezet en ’s avonds weer uitgeschakeld. Alle inhoud is vooraf ingepland in de digital signage software interne link en is real-time verbonden met de back-office van Pathé, zodat altijd alle exacte filmtijden nauwkeurig worden getoond op de schermen.
  • Infotainment: De digital signage schermen tonen prachtige content met film synopsis, trailers en de te verwachten films. Door het toevoegen van een live feed, wordt handmatige invoer geminimaliseerd en de algehele digitalisering van de bioscoop nog eens extra vergroot.
  • Multifunctionele videowalls: Indrukwekkende videowalls worden overal in de bioscoop ingezet om bezoekers te trekken. Ook worden er op de schermen de nieuwste releases getoond om gasten te verleiden.
  • Marketing: Schermen worden ingezet voor up- en cross selling promoties. Bezoekers worden geïnformeerd over speciale evenementen, (dag)acties wat betreft consumpties, cadeaubonnen en marketinguitingen.
  • Geanimeerde filmposters: Posters worden tot leven gebracht door Full HD- en 4K-trailers. Deze geven de gasten een overweldigende entertainmentervaring door fascinerende beelden en prachtig geluid.