; ; Skip to main content Skip to search

Mazda

Introductie

De aanschaf van een auto doe je niet zomaar, deze heb je waarschijnlijk een aantal keer voorbij zien komen in een reclame of op internet. De beleving en branding van het merk wil je terug laten komen tijdens het bezoek aan de showroom. Digital signage zorgt voor een effectieve en directe communicatie met de doelgroep. 

Mazda gebruikt de Zeta Display oplossing in alle dealers in Nederland, België en sinds kort ook in Frankrijk.

De uitdaging

Mazda heeft te maken met verschillende soorten bezoekers van een showroom, die zich in een andere fase van een customer journey  bevinden. Met content op digital signage schermen kunnen alle bezoekers worden aangesproken met de juiste informatie. Zo speelt de merkbeleving een belangrijke rol in het proces van de aankoop van een auto en de mate van tevredenheid na aankoop van de auto. Deze merkbeleving kan worden verbeterd met behulp van digital signage op het verkooppunt. Door het plaatsen van een digital signage scherm in de showroom en wachtkamers kunt u de USP’s, modellen en werkplaatsen van een automerk effectief laten zien, allemaal in de stijl van het merk.

Oplossing

Voor Mazda hebben we onze gebruiksvriendelijke digital signage software aangeboden, waarbij zij eenvoudig content kunnen inplannen in hun uniforme huisstijl, zowel op centraal als op lokaal niveau. 

Op deze manier zal elke locatie altijd de meest aantrekkelijke presentatie laten zien. Heeft één van de dealers iets specifieks aan te kondigen? Dan kan de lokale kantoormanager de informatie toevoegen aan de digital signage uitzending. 

Voordelen

Een autobedrijf wordt door een grote verscheidenheid aan klanten bezocht. Mensen die langskomen om een kijkje te nemen in de showroom op zoek naar hun perfecte gloednieuwe auto, terwijl anderen op bezoek komen om de auto die ze eerder die week gekocht hebben op te halen, en tegelijkertijd zijn er klanten die de garage in trekken voor hun geplande auto-onderhoud. Over het algemeen wordt 70% van alle aankoopbeslissingen genomen op het verkooppunt.

Daarom is het belangrijk om de consument visueel te stimuleren terwijl hij in de showroom staat. Digital signage is hiervoor een bijzonder geschikt instrument. De perceptie van wachttijden wordt sterk verminderd door digital signage in te zetten als infotainment. In deze setting is het mogelijk om merkuitingen weer onder de aandacht van de klant te brengen om de merkbeleving te versterken.

Maar automotive signage is ook geschikt voor interne communicatie tussen management en medewerkers. Bijvoorbeeld om key performance indicators te communiceren naar monteurs, verkopers en andere medewerkers.