ONTVANG BEZOEKERS PROFESSIONEEL MET EEN DIGITALE RECEPTIE

Duizenden bezoekers worden dagelijks verwelkomd door de receptionisten van Nederland. Het aanmelden, registeren en welkom heten van de bezoeker is vaak het eerste contactmoment en maakt zo deel uit van de klantreis van iedere bezoeker op kantoor.

Voor bezoekers en receptionisten betekend deze vorm van bezoekersregistratie nog altijd een hoop administratieve rompslomp. Naast een mindere klantervaring kost het bedrijven en organisaties veel tijd die efficiënter ingezet had kunnen worden. Wie naast een aangename bezoekersregistratie op kantoor ook nog eens minder administratieve rompslomp ervaren wilt, maakt gebruik van een digitale receptie.

Bezoekersregistratie op kantoor met een digitale receptie

Het zit nog niet in onze natuur om je als bezoeker bij een digitale receptiezuil aan te melden, toch krijgen de digitale receptiezuil een steeds belangrijkere rol in het straatbeeld. Denk bijvoorbeeld eens aan de bezoeker van een van de grote fastfoodrestaurants die vandaag de dag al gewend is met het bestellen via een digitaal scherm.

Een digitale receptie op kantoor is de manier om het aanmelden en welkom heten van bezoekers gestroomlijnder en eenvoudiger te laten plaatsvinden.  De bezoeker word op professionele wijze welkomst geheten en kan via het touchscreen zijn of haar naam doorgeven en de naam van de contactpersoon vermelden.  Deze contactpersoon krijgt op dat moment een melding dat bezoeker aanwezig is en kan deze met een glimlach op het gezicht richting de ontvangstruimte om de bezoeker te verwelkomen.

De voordelen van een digitale receptie

Het hebben van een digitale receptie heeft zowel voor de bezoeker als voor de organisatie vele voordelen. Waar vroeger vaak nog gebruik gemaakt werd van papieren inschrijflijsten is dat met een digitale receptie verleden tijd. Door bezoekersregistratie digitaal te laten plaatsvinden kun je als bedrijf genieten van de volgende voordelen:

  • Personeelskosten besparen door een digitale receptie
  • In eigen huisstijl welkom heten
  • Voldoen aan alle ISO-richtlijnen van bezoekersregistratie
  • Weg met papieren rompslomp van bezoekersregistratie
  • Realtime-inzicht van aanwezige bezoekers

Digitale receptie als onderdeel van de Digital Signage op kantoor.

Het effectief inzetten van digital signage, waar de digitale receptie onderdeel van uitmaakt, op kantoor is een effectieve manier van interne en externe bedrijfscommunicatie. Door een digitale receptie onderdeel te laten uitmaken van de Digital Signage in de kantooromgeving vergroot je de efficiëntie van de receptiewerkzaamheden, maar ook de herkenbaarheid van jouw merk of bedrijf bij de bezoeker.

Hoe zet je een digitale receptie succesvol in op kantoor?

Het is van essentieel belang om de reis van een bezoeker of leverancier op de juiste manier in kaart te brengen. Op deze manier is er inzichtelijk hoe en wanneer er contactmomenten zijn met een receptionist, en hoe deze succesvol gedigitaliseerd kan worden met een digitale receptie.

Via de web-interface kunnen beheerders van een digitale receptie eenvoudig aanpassingen maken in de digitale receptie. Je kunt zelfs via de app voor smartphones in de beheeromgeving om aanpassingen te maken.

Een digitale receptie op jouw kantoor?

Ben je ervan overtuigd dat de digitale receptie op jouw kantoor van meerwaarde kan zijn? ZetaDisplay helpt je graag aan de juiste schermen en narrowcasting software. Indien gewenst denken we zelfs mee over het implementeren van een geschikte contentstrategie. Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.