Minder dan twee seconden. Zo lang heeft iemand nodig om een eerste indruk te vormen. Niet alleen bij het ontmoeten van een nieuw persoon, maar ook bij het passeren van een winkel zijn die eerste tellen goud waard. Dit eerste contactmoment, dat veelal is met de winkeletalage, bepaalt het gevoel dat een voorbijganger bij jouw zaak heeft. Pakt dit goed uit? Dan kan dit uiteindelijk leiden tot meer bezoekers en zo mogelijk tot meer conversie. Reden genoeg om werk te maken van een etalage die opvalt, intrigeert én inspireert dus. En je raadt het al: digitale displays zijn hier het ideale middel voor.
Digitale displays: waarom ze voor conversie zorgen
Waarom je specifiek zou kiezen voor digitale displays tegenover statische materialen zoals posters? We zetten de redenen hieronder uiteen.
1. Onderscheidend en vernieuwend
Iemand laten converteren, dat begint bij het vasthouden van iemands aandacht. In een maatschappij waarin alles steeds authentieker en grootser wordt, red je het niet meer met posters, paspoppen of ander statisch materiaal. Deze middelen zijn weinig onderscheidend en het opnemen tegen concurrenten is dan een lastige klus. Digitale displays en Narrowcasting zijn daarentegen innovatief en opvallend.
2. Bewegende beelden trekken aandacht
Ook effectief als het gaat om het trekken van aandacht, zijn bewegende beelden. Onderzocht is namelijk dat het menselijk brein bewegingen razendsnel opmerkt. Een digitaal scherm is natuurlijk het uitgelezen middel voor het tonen van bewegende content.
3. Inhaken op actualiteiten
Niet alleen bewegingen laten window displays opvallen. Ook het communiceren van een interessante boodschap kan hieraan bijdragen. Bijvoorbeeld over een onderwerp dat op dat moment speelt in het hoofd van voorbijgangers. Iets actueels dus. Het voordeel van een digitaal scherm is dat je de content hierop eenvoudig en snel wijzigt. Je haakt dus vliegensvlug in op actualiteiten en zo zorg je altijd voor een boodschap die de aandacht trekt.
4. Betrokkenheid genereren
Als het je is gelukt de aandacht te trekken van passanten, is het natuurlijk zaak een goede indruk te maken om ze uiteindelijk te laten converteren. Een goede indruk maak je bijvoorbeeld door herkenning en betrokkenheid te genereren. En daar komt dat voordeel van snel kunnen inhaken van actualiteiten dan weer om de hoek kijken. Als je een boodschap communiceert die actueel is, kunnen mensen erover meepraten. Op deze manier genereer je dus een bepaalde mate van betrokkenheid. En als dat positief uitpakt, kan het uiteindelijk tot meer conversie leiden.
5. Relevante content buiten openingstijden
Nog een voordeel van het snel kunnen wijzigen van content, is dat je de boodschap op het digitale display kunt aanpassen aan een specifiek tijdstip. Je kunt bijvoorbeeld instellen dat er, zodra je winkel dichtgaat, op het scherm een verwijzing getoond wordt naar je online webshop. Op die manier kan het digitale display dus zelfs voor conversie zorgen buiten de openingstijden van je zaak.
Hoe zet je een digitaal display in als converterend middel?
Nu het hopelijk duidelijk is waarom een digitaal scherm in je etalage conversie kan verhogen, is het goed om te kijken naar hoe je dit precies doet. Waar kun je zo’n display bijvoorbeeld voor inzetten en welk type content werkt converterend? We zetten het graag voor je op een rij.
- Bewegende beelden. Dit haalden we net al even aan: bewegende beelden vallen op en zorgen ervoor dat het display in het oog van passanten springt. Daarbij is onderzocht dat de snelheid van de beelden tevens invloed heeft. Beelden die met een hoge snelheid bewegen trekken meer aandacht dan beelden die langzamer bewegen.
- Inhaken op actualiteiten. Zoals we net al schreven, trekt een scherm aandacht door in te haken op actualiteiten. Daarnaast genereert dit betrokkenheid.
- Hoogwaardige content. Dit spreekt misschien voor zich, maar toch willen we het nog even benadrukken: zorg voor hoogwaardige content op het display. Daarmee bedoelen we dat de afbeeldingen en video’s scherp en professioneel moeten zijn.
- Zorg voor de juiste uitstraling. Het is belangrijk dat de sfeer die je uitstraalt met het scherm in je winkeletalage overeenkomt met je bedrijfsdoelstellingen en kernwaarden. Ook moet het corresponderen met de uitstraling in je winkel. Als iemand immers getriggerd is door het de Digital Signage displays en je winkel betreedt, is het van belang deze aandacht ook binnen vast te houden.
- Het communiceren van acties of promoties. Mensen zijn altijd gevoelig voor koopjes. Een actie of promotie tentoonstellen is dan ook een goed lokmiddel.
Een digitaal scherm in je etalage? ZetaDisplay helpt
Ben je er inmiddels van overtuigd dat een digitaal display in je winkeletalage zorgt voor meer conversie? En jeuken je handen al om dit toe te passen in de praktijk? Mooi! Dan kunnen we nu over van woorden naar daden. ZetaDisplay helpt je graag met alles wat komt kijken bij het plaatsen van digitale displays in je etalage.
Zo regelen we niet alleen de schermen zelf, maar installeren we ook de narrowcasting software. Indien gewenst, denken we zelfs mee over het implementeren van een geschikte contentstrategie. Zo kun jij het scherm in je etalage meteen in gebruik nemen en je conversie snel verhogen.
Heb je vragen of wil je meer informatie over de mogelijkheden? Neem dan direct contact met ons op.