Skip to main content Skip to search

Randstad

Introductie

Randstad, a global leader in the HR services industry, heeft de etalages van haar vestigingen volledig gedigitaliseerd! Digital Signage is voor Randstad de tool gebleken om lokale medewerkers écht als marketeers van hun eigen succes in te zetten. Een omnichannel succesverhaal dat internationale aandacht genereert.

De uitdaging

De meest in het oog springende verandering in werving, selectie en banenmarkt is de rol die het internet is gaan vervullen; een nieuwe baan zoek je online. Randstad investeert dan ook flink in een altijd actueel online banenaanbod, online carrière advies, persoonlijke e-learning omgevingen en meer. 

Het vinden van de perfecte match tussen baan en sollicitant blijft mensenwerk. De meer dan 140 vestigingen van Randstad, waar werkgevers, intercedenten en sollicitanten elkaar ontmoeten zijn daarom net zo belangrijk in de kanalen mix van Randstad. Maar de vestigingen pasten steeds minder bij de moderne aanpak in de andere kanalen. Reden voor Randstad om hun marketing & communicatie strategie écht omnichannel neer te zetten. Weg met de vergeelde A-4tjes in de etalage.

Oplossing

Een totaal nieuw opgefrist vestigingsconcept met enkele zeer belangrijke digitale (marketing) middelen; ZetaDisplay implementeert en beheert deze middelen voor Randstad en heeft de contentstrategie vormgegeven en geïmplementeerd.

Per vestiging realiseerde ZetaDisplay meerdere beeldschermen in de etalages, die passanten informeren over het actuele vacature aanbod van Randstad. ZetaDisplay bouwde hiervoor een koppeling en technologie zodat automatisch de regionaal relevante banen worden opgenomen in álle berichten. Bijvoorbeeld de vacatures van Topwerkgevers en de meest interessante banen binnen 10 kilometer van de vestiging zijn dus altijd actueel.
Het contentmanagement is hiermee voor het overgrote deel geautomatiseerd, zodat de medewerkers van de vestigingen alle mogelijke tijd overhouden voor hun kerntaken.

Binnen in de vestigingen zijn er naast een prachtige videowall voor branding interactieve schermen te vinden waar men zich direct kan inschrijven, testen of kan zoeken naar specifieke vacatures.

Randstad heeft met ZetaDisplay bewust gekozen als professionele partner op het gebied van schermcommunicatie. Zij onderkent namelijk dat én de geboden content én de stabiliteit van de oplossingen essentieel zijn voor een geslaagd omnichannel concept. Daarbij hoort specifieke expertise; of het nu gaat over de uitrolambitie (140 vestigingen), de implementatie van de oplossingen in de draadloze infrastructuur op de vestigingen of om het neerzetten van een duidelijke contentvisie op de communicatiekanalen. ZetaDisplay vult de hele dienstverlening in en ontzorgt zo de IT- en marketingcommunicatie-afdelingen van Randstad maximaal.

Voordelen

De inzet innovatieve middelen verlaagt niet alleen de drempel tussen sollicitant en de aanwezige informatie en kennis maar leidt ook tot een modernere uitstraling én brengt de online kanalen nu ook beschikbaar op de vloer! Een marktleider waardig. De uitzending die voor 95% geautomatiseerd wordt gegenereerd maakt het zelfs mogelijk om zeer actueel en relevant te zijn door bijvoorbeeld lokaal aanbod een prominente plaats te geven zonder extra handelingen door de intercedenten. Er is meer impact dan voorheen, waardoor de zichtbaarheid van de vestiging wordt vergroot en de boodschap van Randstad ook écht overkomt.

Wil je meer weten over hoe we je kunnen helpen met Digital Signage?