Door de vele prikkels en indrukken, kan een bezoek aan een zorginstelling voor patiënten en/of bezoekers nogal overweldigend zijn. Ze komen hier om beter te worden of om hun geliefden op te zoeken. Wel zo fijn als ze dan op hun gemak worden gesteld. En ze zich niet bezig hoeven te houden met het ontcijferen van ingewikkelde informatieborden. Een manier om dit te doen is door alle informatie te communiceren via één communicatieplatform.
Dé perfecte optie hiervoor is: Digital Signage. Breng de ervaring en beleving in de zorg naar een hoger level en voorzie je patiënten en bezoekers te allen tijde van de juiste informatie. Wij vertellen je graag meer over dit onderwerp.
Wat is Digital Signage precies?
Voordat we beginnen is het handig om te weten wat Digital Signage eigenlijk betekent. Om gelijk met de deur in huis te vallen, de definitie van Digital Signage, ook wel Narrowcasting genoemd, is: Een digitale vorm van communicatie waarmee je via beeldschermen informatie overdraagt aan een bepaald publiek. De beeldschermen zet je op een specifieke locatie. Met een beperkt netwerk van audiovisuele displays bereik je de juiste doelgroep op het perfecte moment met gepaste informatie.
Digital signage als één communicatieplatform
Door Digital Signage te gebruiken, heb je één plek waar de patiënten en bezoekers alle informatie kunnen vinden. Wat er op zo’n Digital Signage-scherm te zien is? Vaak is dat een combinatie van op maat gemaakte content en automatisch gegenereerde gegevens. Denk hierbij aan wachttijden, weerinformatie of leuke weetjes en feitjes. Door dit te tonen houd je de bezoekers en patiënten up-to-date met de juiste informatie. Het mooiste van allemaal: Je bepaalt helemaal zelf welke content je toont op een bepaald scherm. En dus stem je dit volledig af op de doelgroep die het te zien krijgt.
Waarom één centraal communicatieplatform een verrijking is voor in de zorg
Of de patiënten nu naar het ziekenhuis, de huisarts of de tanddarts moeten, het is én blijft een plek waar je niet graag heen gaat. Niet alleen de reden van hun bezoek speelt hierbij een rol. Ook de locatie zelf – waar je vaak wordt blootgesteld aan veel prikkels en informatie – kan een onprettig gevoel teweegbrengen. Een manier om een bezoek aan een zorginstelling prettiger te maken: één communicatieplatform met leuke, informatieve en functionele content.
Wat kun je weergeven op dit communicatieplatform?
Via het communicatieplatform kun je praktische zaken delen met de doelgroep, zoals het weerbericht, actuele files en digitale menuborden van het restaurant laten zien. Je stelt de content zo in, dat je de juiste informatie op het juiste moment laat zien. De volgende content is hiervoor in te stellen:
- Wachttijdinformatie; een digitale wachtverzachter waardoor iedereen op de hoogte is en weet waar je aan toe bent;
- Bewegwijzering en kamerbordjes, zodat de patiënten en bezoekers precies weten waar ze naartoe moeten en/of waar ze op dat moment zijn;
- Operatieschema’s, zo weten de patiënten en bezoekers precies wanneer iemand aan de beurt is;
- Wachtkamer-tv, hier toon je leuke weetjes en feitjes op om om de patiënten en bezoekers te informeren;
- Volgnummersysteem, op deze manier weten patiënten wanneer ze aan de beurt zijn en naar welke kamer ze moeten.
Eén communicatieplatform voor jouw zorginstelling?
Geen stressvolle en geïrriteerde patiënten meer in de wachtruimte, door goede communicatie en informatie op de juiste plek op het juiste moment. Klinkt dit als muziek in de oren? Dan ben je op de juiste plek. ZetaDisplay is het bedrijf dat jou hierbij helpt: wij leveren alles wat je nodig hebt. Zolang jij zorgt voor de patiënten, dan zorgen wij voor jouw communicatieplatform. En dan leveren we niet alleen de digitale beeldschermen, maar installeren we tegelijkertijd ook de Narrowcasting software. Vind je het lastig om zelf met een geschikte contentstrategie te komen? Indien gewenst denken we graag met je mee. Samen zorgen we ervoor dat er meer rust in jouw zorginstelling komt en jouw patiënten en bezoekers up-to-date zijn!