5 TIPS OM KLANTBELEVING TE VERBETEREN DANKZIJ DIGITAL SIGNAGE OPLOSSINGEN OP KANTOOR

Inspireer, verbaas en informeer klanten met digital signage oplossingen op kantoor. Zorg voor een onvergetelijke ervaring, zodat klanten niet meer om je heen kunnen. Een verbeterde klantbeleving heeft namelijk vele voordelen. We geven je in dit blog 5 tips om toe te passen. Heb je nog vragen? Neem dan contact op, wij denken graag mee.

Welke positieve effecten heeft een verbeterde klantbeleving?

Klanttevredenheid, loyaliteit, positieve mond-tot-mond reclame, concurrentievoordeel en uiteindelijk bedrijfsgroei. Klinkt allemaal als muziek in de oren als je het ons vraagt. Dat is waarom klantbeleving zo belangrijk is en waarom digital signage oplossingen het waard zijn om in te investeren.

Tips voor verbeterde klantbeleving

1.    Een warm welkom met welkomstberichten

Heet je klanten welkom, laat ze weten dat je blij bent dat ze er zijn! Met digital signage oplossingen kun je waarde creëren, wat een positieve indruk achterlaat. Of er nu de hele dag klanten langskomen op kantoor en je een algemene boodschap plaatst of je een persoonlijk welkomstbericht toont met de naam van de klant erop. Het geeft klanten het gevoel dat je blij bent dat ze er zijn en ze met aandacht worden verwelkomd.

2.    Raak persoonlijk betrokken met klanten

Om persoonlijk betrokken te raken met klanten kun je bijvoorbeeld gebruik maken van dynamische inhoud met digital signage oplossingen. Zo kunnen berichten worden aangepast op basis van locatie van het kantoor, het tijdstip of andere aspecten. Dit zorgt dat je gerichte boodschappen kunt bieden aan klanten, afgestemd op hun behoeften en interesses.

3.    Creëer interactie

Interactie met de doelgroep kan op verschillende manieren worden behaald. Denk aan touchscreens, QR-codes, real-time informatie of sociale media. Touchscreens stimuleren klanten om actief betrokken te zijn bij het bedrijf, QR-codes doen dit ook. Deze kun je bijvoorbeeld gebruiken om meer informatie weer te geven wanneer klanten ze scannen. Real-time informatie heeft betrekking op updates of polls waar klanten hun mening kunnen tonen. Bij gebruik van sociale media kun je denken aan het laten zien van reacties of posts die gerelateerd zijn aan je bedrijf. Daarmee toon je dat je luistert naar klanten.

4.    Maak gebruik van infotainment tijdens het wachten

Informatie en entertainment, een perfecte combinatie. Je kunt met infotainment namelijk informatieve content op een amuserende manier overbrengen aan de doelgroep. Aandacht van consumenten trekken én behouden wordt een steeds grotere uitdaging. Infotainment kan dan helpen om aandacht te trekken om vervolgens de boodschap over te brengen en de klantbeleving te verbeteren.

5.    Laat klanten de sfeer van het bedrijf proeven met behulp van digital signage oplossingen

Niets laat klanten je bedrijf beter kennen dan het proeven van de sfeer en de cultuur van het bedrijf. Digital signage oplossingen helpen je hierbij. Je kunt bijvoorbeeld werken aan je visuele branding, bijvoorbeeld met grafische aspecten of met sfeervolle beelden en video’s die het bedrijf weerspiegelen. Daarnaast kan je gebruik maken van testimonials om potentiële klanten een gevoel te geven van de reputatie. Tot slot kan de content aangepast worden op basis van thema’s of seizoenen, bijvoorbeeld met kerst of andere feestdagen.

Digital signage oplossingen bij ZetaDisplay

Al deze onderdelen gecombineerd zorgen ervoor dat je klanten een onvergetelijke ervaring biedt met het bedrijf. Bij ZetaDisplay vinden we de beleving belangrijk, voor jou én jouw klanten. Daarom bieden we voor jou een fullservice digital signage oplossing aan. Van software tot hardware, content en beheer. Op die manier kun je klanten de ervaring bieden die zorgt voor een verbeterde klantbeleving.

Geïnteresseerd? Dowload de Growth Guide hier en lees meer!