BEZOEKERS INFORMEREN EN ENTERTAINEN? ZO WERKT INFOTAINMENT

In de digitale samenleving vindt er een ware strijd plaats om de aandacht van de ontvanger. Reclamemakers, bedrijven en marketeers zoeken naar nieuwe manieren om de spaarzame seconden aandacht van de mens te trekken en te behouden.

Dit is infotainment

Infotainment is een combinatie van twee definities, informatie en entertainment. Het is dan ook een manier om informatieve content op een amuserende vorm over te brengen aan de consument. Het kan toegepast worden op zowel online als offline media. De meest gebruiksvriendelijke en kosten efficiënte manier om infotainment in te zetten, is door narrowcasting schermen te gebruiken. Narrowcasting wordt ook wel Digital Signage genoemd, een vorm van beeldschermcommunicatie om de doelgroep te bereiken.

Geef je boodschap een extra dimensie mee

Digital Signage is de communicatie van beeldschermen op een specifieke locatie met behulp van een beperkt netwerk van audiovisuele displays.  Daarom is het een belangrijk en effectief middel om gedrag van consumenten te beïnvloeden. Bereik jouw klanten, bezoekers en medewerkers. Met behulp van live feed ontstaat er een beleving rondom de weergegeven content. Die beleving zorgt dat de aandacht wordt getrokken en jouw publiek sneller informatie tot zich neemt. Infotainment is een reclameterm dat wordt gebruikt om nieuws op een luchtige manier over te brengen, het is een contentstrategie.

Infotainment is zo effectief omdat het voor elke branche ingezet kan worden om voordelen te behalen. De aandacht van mensen trekken en behouden wordt tegenwoordig steeds lastiger. Door gebruik te maken van infotainment ben je in staat om aandacht te creëren, relevante boodschappen over te brengen en het gedrag te beïnvloeden. Het helpt jou dus als het ware om de aandacht van mensen te trekken en te behouden in een tijd waar dit steeds lastiger wordt.

Een manier om infotainment weer te geven

Digital Signage is een manier om infotainment, ook wel infomedia genoemd, weer te geven. Digital Signage systemen maken beeldende en innovatieve weergaven van een merk mogelijk. Het brengt audiovisuele toepassingen, corporate communicatie en innovatie samen. Dit zorgt ervoor dat het infotainment weergegeven kan worden. Met infotainment kun je:

  • Meer aandacht trekken van klanten, bezoekers en voorbijgangers
  • Langer de aandacht behouden
  • Jouw merkbeleving versterken
  • Het gedrag van de consument beïnvloeden op belangrijke momenten

ZetaDisplay biedt de beste en meest gebruiksvriendelijke oplossing voor narrowcasting. Je neemt een maatwerk oplossing af wat de gewenste resultaten levert voor jouw bedrijf. Wij bieden namelijk het totale pakket, wij denken verder dan het scherm en maken jouw Digital Signage een succes.

Infomedia in de praktijk

Straal met infomedia de boodschap uit die jij wil. De mogelijkheden zijn eindeloos. We geven je graag een paar voorbeelden uit de praktijk en vertellen je in welke branches het al wordt toegepast.

Infotainment in wachtkamers:

Beeldschermen in wachtkamers zijn vaak statisch. Hoe maak je dit informatief en entertainend? Splits het informatiebord op. Toon een leuk weetje, een advertentie of een filmpje aan de ene kant en de wachtnummers aan de andere kant.

Infomedia in het openbaar vervoer:

Het is belangrijk dat het beeld gevuld blijft met informatie, hoe voeg je hier entertainment aan toe? Maak het dynamisch door bijvoorbeeld voorbijschuivende nieuwskoppen toe te voegen onderaan het scherm. Voor de beste mogelijkheid bij jouw bedrijf denken wij graag mee.

Etalageschermen met infotainment:

Jouw etalage is het uithangbord van je winkel. Zet het helemaal naar je eigen hand, speel met advertenties, informatie en filmpjes zonder dagelijks de etalage aan te passen. Met een narrowcasting scherm kan je binnen no-time switchen tussen entertainment en informatie. Zo spreek je je doelgroep altijd op de juiste manier aan.

Menuposters weergegeven door infotainment:

Verhoog je upsell en maak gebruik van een digitaal informatiebord, zoom in op een lekkere koffie, een dessert of een goede aanbieding. Zo kan je de verkoop deels ‘leiden’.

Zet jouw merk op een overtuigende en enthousiasmerende manier neer. Zo kunnen klanten of bezoekers niet om jou en jouw content heen. Neem contact op voor de mogelijkheden.

Aanpassen naar het moment

De manier om het meeste resultaat uit Digital Signage en infotainment te halen is om jouw boodschap af te stemmen op:

  • De bezoeker/ doelgroep
  • Het tijdstip
  • De wachtrij

Een afgestemde boodschap op het juiste moment vertoond maakt een uiting doelgericht en effectief. Zo zijn gewoonten en gedragingen van klanten doordeweeks vaak anders dan in het weekend. Bekijk hoeveel klanten of bezoekers er in de winkel komen en hoe zij zich navigeren door de winkel. Houdt daarnaast ook bij waar zij de meeste tijd doorbrengen en waar wachtrijen worden gevormd. Zo kan je een grotere impact maken met infotainment en Digital Signage.

Case Pathé

Een voorbeeld waar infotainment is toegepast met Digital Signage is Pathé. De Digital Signage schermen tonen daar prachtige content met film synopsis, trailers en de te verwachten films. ZetaDisplay biedt niet alleen schermen aan maar helpt bedrijven om consumenten naar het gewenste gedrag te begeleiden. Kom op het juiste moment met de juiste boodschap bij de juiste stakeholder. Ontdek hoe wij Pathé hielpen met infotainment en Digital Signage.