; ; Skip to main content Skip to search

Pink Fish

Introductie

Salmon Company, geleid door Bocuse d’Or winnende chef Geir Skeie, identificeerde een gat in de markt voor een restaurant dat mensen aansprak die onderweg waren of mensen die een korte onderbreking van het dagelijks leven wilden om te genieten van verse zalm geserveerd met heerlijke internationale smaken, tegen een redelijke prijs.

Met het oog op wereldwijde expansie had Pink Fish een internationaal herkenbare formule nodig. De in-store navigatie van het restaurant en de look and feel hebben de aantrekkingskracht van een vertrouwde opstelling, waar ter wereld de klant zich ook bevindt. Het belangrijkste uitgangspunt was om de stress uit het proces te halen door alle frictiepunten in het klanttraject weg te nemen. Het restaurant is ontworpen met zones die zijn voorzien van digitale bewegwijzering om de reis van de klant wrijvingsloos te maken.

De uitdaging

De detailhandel (inclusief QSR) moet twee grote uitdagingen overwinnen. Het moet gemakkelijk zijn, en het moet een ervaring zijn. Gemakkelijk betekent:

  • Het wegnemen van alle frictiepunten in de customer journey. Daarbij moet men alle back-office systemen met elkaar laten praten.
  • Duidelijke en zichtbare markeringen hebben in elke zone van binnenkomst tot aan de balie om de navigatie soepel te laten verlopen.
  • Een gebruiksvriendelijk bestelproces. Normaal moet een klant naar de toonbank gaan om een bestelling te plaatsen en vervolgens wachten tot het eten klaar is. Deze wachttijd kan een probleem vormen voor mensen met haast.

    Ervaring betekent dat het restaurant een plaats moet zijn waar klanten onderweg kunnen zijn:
  • Diep adem kunnen halen
  • Rustig en gemakkelijk door het proces kunnen gaan
  • Onderweg kunnen genieten van een glimlach
  • Zichzelf kunnen belonen met heerlijk, feel-good eten in een ruimte die speciaal voor hen is ontworpen.

Oplossing

Om de reis van de klant naadloos te laten verlopen, is elk systeem geïntegreerd in de Digital Signage. Wanneer een klant online, via de app of in de winkel een maaltijd bestelt, verschijnt zijn naam op de displays in het restaurant wanneer de maaltijd klaar is. De menuborden zijn geïntegreerd in de kassasystemen, dus wanneer de prijs van producten in het kassasysteem wordt gewijzigd, wordt de prijs automatisch op de menuborden weergegeven.

De hele reis van de klant wordt in kaart gebracht. Bij binnenkomst in het restaurant wordt de klant verwelkomd door winkeldisplays met producten die op dat moment relevant zijn. Als de klant verder naar binnen gaat, wordt hij verwelkomd door campagne-displays die hem helpen een keuze te maken voordat hij naar de toonbank gaat. Boven de toonbank staan verschillende menuborden die ook dagversies hebben. De menuborden zijn gesynchroniseerd om een zwemmende vis op de achtergrond van de menuborden te kunnen tonen. Deze subtiele animatie laat de menuborden tot leven komen.

Voordelen

Alle restaurants worden “geboren” met een digitaal DNA, daarom is het niet mogelijk om de verkoop te vergelijken zonder Digital Signage. Dankzij een omnichannel bestelsysteem ervaren klanten geen wachttijd. Ze kunnen zelf bepalen wanneer ze de maaltijd klaar willen hebben, en waar ze willen eten, en ze kunnen de status van de bestelling zien op digitale displays.

Ook de medewerkers hebben het effect van de Digital Signage in de restaurants kunnen ervaren. Bij het veranderen van een item op een van de displays (campagne of menubord), verkopen ze onmiddellijk meer van dat product. De medewerkers hebben ook zeer positieve feedback ontvangen van klanten die de inhoud op de displays waarderen. Ze zeggen ook dat de displays de winkel modern en mooi maken, en dat ze iets leuks hebben om hun ogen op te laten rusten tijdens het eten. Digital Signage voldoet aan alle voorwaarden om de presentatie van Pink Fish ideaal te maken.