; ; Skip to main content Skip to search

Kesko

Introductie

De grote Finse retailer Kesko is al jaren een voorloper op het gebied van digitale diensten voor consumenten van supermarkten. ZetaDisplay heeft in 2011 als eerste haar Digital Signage installaties aan Kesko winkels geleverd. Sinds 2016 is ZetaDisplay een frame agreement vendor voor Kesko.

In 2018 sloot ZetaDisplay een nieuwe raamovereenkomst met Kesko met betrekking tot de levering van Digital Signage en Electronic Shelf Labels (ESL). Deze overeenkomst verving eerdere overeenkomsten met de ketens K-Market, K-Supermarket en K-Citymarket en omvat nu de gehele Kesko groep.

De uitdaging

Kesko exploiteert ongeveer 1600 winkels die bestaan uit supermarktketens, tankstationketens, ijzerwarenwinkelketens, autoverkopen en andere soorten winkels.

Online winkelen is in opkomst en de behoefte aan omnichannel-operaties die prijssynchronisatie tussen de fysieke winkels en online mogelijk maken, neemt snel toe. Er is niet alleen behoefte aan prijsupdates, maar ook aan goed uitziende visuele content die de consument aantrekt, maar die gegevensgestuurd is en automatisch wordt gegenereerd.

Oplossing

ZetaDisplay heeft een volledig concept ontwikkeld dat bestaat uit het Zeta Digital Signage platform, een schaalbaar integratieplatform (ZetaAPI Server) om het POS-systeem van klanten te verbinden, intelligente templates voor het genereren van datagestuurde content en rolgebaseerde schermmodules voor verschillende rollen en locaties in de winkel.

In verschillende winkels servers Zeta API Server – het platform ook Electronic Shelf Labels (ESL) die worden geleverd door ZetaDisplay.
De oplossing vertegenwoordigt een moderne manier om intelligente Digital Signage systemen te voorzien van data-gedreven en automatisch gegenereerde content.

Voordelen

Hoe automatischer Digital Signage-schermen kunnen werken en de inhoud kunnen afstemmen op verschillende consumentenprofielen, afhankelijk van tijd, weekdag, weer en andere triggers, hoe voordeliger het is voor de klanten. Het oude gezegde “De kans dat je je doel raakt neemt drastisch toe wanneer je mikt”, heeft een moderne, digitale vorm gekregen.