DYNAMISCHE CONTENT: DÉ SLEUTEL TOT IMPACT MAKEN

Een reclame die opvalt, blijft hangen én zorgt voor de gewenste conversie. Dat wil je! Jij wil dé gespreksstof zijn op een verjaardag. En hét bedrijf zijn dat wordt besproken bij het koffiezetapparaat. Kortom: je wil impact maken. Hoe je dat doet? Je doelgroep blootstellen aan de juiste boodschap op precies het goede moment. Oftewel: dynamische content tonen. We vertellen je graag alle ins en outs over dit onderwerp.

Wat is dynamische content precies?

Kijken we naar de letterlijke betekenis van dynamische content, dan komen we uit op ‘een boodschap die wisselt’. En daar heb je eigenlijk de kern van de definitie al mee te pakken. Dynamische content draait om het afstemmen van je boodschap op een specifieke situatie.

Betrekken we dat op reclame maken via digitale schermen, ofwel Narrowcasting, dan betekent dat dus dat je de boodschap op het display afstemt op de locatie, de dag en/of het tijdstip. Je wijzigt de content waar en wanneer je maar wil.

Waarom dynamische reclame impact maakt

Waarom dynamische reclame opvalt, raakt en blijft hangen? Simpel uitgelegd is dat dus omdat je doelgroep een boodschap te zien krijgt, die op dát moment relevant is voor hen.

Ga maar eens na: is het bijna Koningsdag, dan zie je tijdens het shoppen graag een reclame van oranje kleding met korting in een etalage. Is je winkel gesloten? Dan is een verwijzing naar je online webshop effectief. En wil je jouw winkelbezoekers graag nog eens terugzien, dan kun je bij de kassa een scherm met een klantenbindende boodschap plaatsen. Eventueel inhakend op actualiteit en/of het tijdstip.

Kortom: doordat je de content op digitale displays op ieder moment van de dag kunt wijzigen, haak je altijd in op het moment. En dat slaat aan.

Wat er nog meer nodig is om impact te maken

Of je er dan meteen van uit kunt gaan dat je impact maakt als je een digitaal scherm inzet voor jouw reclameboodschap? Niet per se. Naast het tonen van content die inspeelt op het moment, zijn er nog wat elementen van belang.

1. Bepaal wie je wil bereiken

Is de kleding die je verkoopt bedoeld voor het rijkere segment, richt je je op kinderen of verkoop je misschien voornamelijk grotere maten? De content op jouw display moet de interesse wekken van degenen die jouw producten uiteindelijk zouden willen kopen. Want hoe leuk een klein meisje jouw reclame voor dameskleding ook vindt, conversie bereik je daar niet mee.

Om op te vallen bij jouw doelgroep is dus een tip: breng de ijkpersoon in kaart en zorg ervoor dat de boodschap op het scherm hier op aansluit. Alleen dan bereik je de mensen die je wil bereiken.

2. Laat jouw beeldmateriaal opvallen

We weten allemaal: een beeld zegt meer dan duizend woorden. En écht impact maken met jouw display, doe je dan ook met dát perfecte plaatje. Dat wil zeggen: een foto of video die jouw doelgroep aanspreekt, origineel is, past bij de huisstijl van je bedrijf en ook nog eens loeischerp is.

Interessant om te weten: het brein merkt bewegend beeld een stuk sneller op dan statisch beeld. Sterker nog: je ogen worden hier automatisch naartoe getrokken. Goed om rekening mee te houden dus.

3. Ga je doel niet voorbij

Tot slot een goede tip als je impact wil maken met jouw dynamische reclame: ga je doel niet voorbij. Wat we daarmee bedoelen? Soms zijn mensen geneigd om zo veel mogelijk content op een scherm te plaatsen. Hoe gekker en kleurrijker, hoe beter. Want dat valt op, toch?

Ja, dat is misschien wel zo. Maar of je daarmee écht de impact maakt die je uiteindelijk voor ogen hebt, dat betwijfelen we. Het is belangrijk jouw communicatiedoel altijd in het achterhoofd te houden. Is de kernboodschap niet binnen een paar seconden te ontdekken, omdat er een overload aan informatie op het scherm te vinden is? Dan haakt je publiek al snel af.

Dynamische content voor jouw bedrijf?

Lijkt dat je wel wat, dynamische content inzetten voor jouw bedrijf? ZetaDisplay levert alles wat je hiervoor nodig hebt. Niet alleen kun je bij ons terecht voor digitale beeldschermen, ook installeren we de Narrowcasting software. Indien gewenst denken we zelfs met je mee over een geschikte contentstrategie. Samen zorgen we ervoor dat jouw bedrijf écht impact maakt.