IN HET STRAATJE VAN JE DOELGROEP: ZO MAAK JE ACTIVERENDE DIGITALE BUITENRECLAME

Het stop-and-stare-effect. Dat wil ieder merk wel. Maar hoe trek je nu echt de aandacht van je doelgroep? Belangrijker nog: hoe zorg je dat je die aandacht vasthoudt, dat die aandacht omslaat in enthousiasme? En hoe maak je van een enthousiaste geïnteresseerde een klant?

Met digitale buitenreclame zet je jouw merk in de spotlight. Digitale buitenreclame, zoals een LED reclamebord, doet meer dan statische posterreclames. Heb je weleens geprobeerd om een scherm met bewegend beeld te negeren als je ergens moest wachten? Precies: dat gaat niet. Door digitale buitenreclame in te zetten, staat jouw merk 1-0 voor. Bewegend beeld trekt altijd de aandacht.

Digital Signage is verder denken in communicatie

Dit doet digitale buitenreclame

Digitale reclameborden zijn onderdeel van een concept dat Digital Signage of Narrowcasting wordt genoemd. Met Digital Signage wordt beeldschermcommunicatie bedoeld via een beeldscherm of een netwerk van beeldschermen op een specifieke locatie, bijvoorbeeld in en/of rond het kantoorpand van een bedrijf.

Digital Signage heeft wel iets weg van een professioneel tv-kanaal, waarbij jij alle touwtjes in handen hebt. Jij bent de programmamaker en de televisiezender. Je beheert je eigen tv-kanaal waarvoor je de content maakt en uitzendt, op jouw tijd en op jouw manier.

Zet je als bedrijf Digital Signage of digitale informatieborden in, dan doe je dat om:

  • Te informeren

Toon op je Narrowcasting scherm bijvoorbeeld de laatste interne ontwikkelingen of ontwikkelingen binnen de sector en betrek zo medewerkers en bezoekers bij het bedrijf.

  • Te enthousiasmeren

Je laatste product op een aantrekkelijke manier presenteren in een lifestyle videowall, die ene handige feature van je software waar klanten zo enthousiast over zijn in beeld brengen: maak je doelgroep enthousiast en nieuwsgierig met digitale buitenreclame die inspeelt op de interesses van de doelgroep.

  • Je merk te versterken

Juist doordat bewegend beeld de aandacht trekt, is digitale buitenreclame zeer geschikt om een blijvende indruk mee achter te laten. Welk merkverhaal vertel jij, wat wil je dat blijft hangen? Zet je reclame display slim in om te zorgen dat je doelgroep een bepaald beeld van jouw merk opslaat.

Uiteindelijk is het ultieme doel van Digital Signage en digitale buitenreclame natuurlijk om aan te zetten tot actie. Je wilt je doelgroep op z’n minst nieuwsgierig en liefst ook hebberig maken.

Tips om aan te zetten tot actie met digitale buitenreclame

Tip 1: Kies een slimme plek voor je reclame display       

Kies voor je reclame display of LED wall een goede plek uit. Een goede boodschap is alleen effectief als hij gezien wordt. Een slimme plek voor je reclame display is dus een plek waar mensen bijvoorbeeld moeten wachten, want dan wordt hun aandacht sowieso getrokken. Kies voor je LED reclamebord voor buiten bijvoorbeeld een strategische plek in de buurt van een slagboom. In de publieke ruimte zie je ook niet voor niets veel digitale buitenreclame bij een druk verkeersknooppunt of op een plek waar vaak file staat: dat zijn de plekken waarop mensen tijd te doden hebben en dus aandacht schenken aan bewegend beeld.

Tip 2: Digitale buitenreclame? Denk groot(s)!

Een groot scherm met bewegend beeld trekt de aandacht. Maar: meerdere schermen met bewegend beeld trekken nóg meer aandacht. Denk groot(s) en laat je boodschap zien op meerdere schermen. Schakel de schermen tot één groot scherm in een traditionele panoramaview of kies voor een verrassende manier van schermen schakelen door de verschillende reclame displays in een bepaald patroon te hangen.

Tip 3: Combineer de kracht van beeld met de kracht van verhalen

Er was eens… Alleen al in getypte letters zijn die drie woorden een enorme aandachtstrekker. Verhalen hebben een grote aantrekkingskracht en blijven hangen. Juist omdat bewegend beeld ook de aandacht trekt, is de combinatie digitale buitenreclame + verhaal dé manier om een boodschap binnen te laten komen en tot actie op te roepen.

Tip 4: Laat zien wat de bedoeling is

Op internet kom je er vaak genoeg eentje tegen: een Call to action. Dat is een tekstje dat je vertelt wat de gewenste actie is als je ergens bent aangeland (‘Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief!’ of ‘Wees er snel bij en koop jouw magische breinaald vandaag nog!’). Laat dus niet alleen je merk zien op een digitale reclamebord, maar maak ook duidelijk wat de kijker nu ‘moet’ doen: naar je winkel komen? Je website bezoeken? Geef de kijker duidelijk mee hoe hij ‘het verhaal in kan stappen’.

Jouw reclame display voor buiten: ZetaDisplay

ZetaDisplay levert de software en hardware die nodig zijn voor narrowcasting. Ook voor digitale buitenreclame is ZetaDisplay de perfecte partner. Of je nu op zoek bent naar één scherm voor op de gevel of naar een compleet netwerk van digitale reclameborden voor zowel binnen als buiten: hier vind je wat je zoekt.

De installatie van je LED reclamebord of reclame displays wordt volledig voor je geregeld. Met onze gebruiksvriendelijke software inclusief uitgebreide templatebibliotheek kun je direct zelf aan de slag. Welk verhaal trekt binnenkort de aandacht van jouw doelgroep?

Begin aan jouw digital era met ZetaDisplay: 30 dagen gratis!

Benieuwd naar hoe gemakkelijk jij je verhaal beeldend kunt vertellen met digitale buitenreclame? Probeer dan de narrowcasting software van ZetaDisplay! Start vandaag nog met je gratis proefperiode van 30 dagen en maak je eigen uitzending met onze software.