KRACHTIG COMMUNICEREN MET INDOOR EN OUTDOOR LED WALLS

We krijgen dagelijks duizenden prikkels te verwerken. Veel van die prikkels worden de wereld ingestuurd door bedrijven: zij prijzen hun producten of diensten aan bij iedereen die het wil zien of horen. Hoe je er tegenwoordig voor zorgt dat de boodschap die jouw brand de wereld in stuurt gezien wordt? Door het zo te spelen dat niemand om je boodschap heen kan. Letterlijk. Dat doe je met een videowall of LED wall. Indoor of outdoor, en groot, groter of grootst.

In dit artikel vind je inspiratie op het gebied van LED walls.

Van poster naar scherm

Het scherm als aandachtstrekker: hij is niet meer weg te denken uit het straatbeeld. In bushokjes, in voetgangersgebieden, in etalages, op stations: de statische reclameposter maakt steeds vaker plaats voor een scherm. Want: een scherm, met bewegend beeld, spreekt meer tot de verbeelding. Het zuigt je op, neemt je mee in een (merk)verhaal.

Van scherm naar LED wall

We zagen het al met tv’s: die werden steeds groter. Wie heeft er nu tegenwoordig nog een tv van 22 inch? Terwijl zo’n 22 inch-tv een aantal jaren geleden toch echt niet zo klein leek…

Nu is de trend om schermen steeds groter te maken. Om schermen nog groter te maken dan ze al zijn, kun je meerdere schermen aan elkaar koppelen. Je ziet dat bijvoorbeeld in winkels: vier schermen die in een vierkant naast en boven elkaar hangen, vormen samen één groot scherm. Dat heet dan een videowall scherm of LED wall. In principe kun je net zo veel schermen aan elkaar koppelen als je wilt: vier schermen koppelen kan, maar voor het echte videowall-effect kun je ook 20 schermen koppelen. Of 50. Of nog meer.

Een LED wall hoeft niet per se samengesteld te worden uit naadloos op elkaar aansluitende schermen die samen een rechthoek vormen. De schermen in een patroon ophangen kan ook, bijvoorbeeld afwisselend staand en liggend, of om en om iets meer naar voren en iets meer naar achteren geplaatst voor een speels 3D-effect.

hoofkantoor kpn digital signage

Voordelen van LED wall

Met een LED wall kun je bij uitstek jouw doelgroep informeren, enthousiasmeren en tot actie aanzetten. Met LED walls voor buiten kun je op afstand consumenten bereiken. We hebben de voordelen van een LED wall op een rijtje gezet:

  • LED walls zijn energiezuinig en hebben een lange levensduur;
  • De schermen kunnen in verschillende, gewenste formaten worden gemaakt en geleverd. Je kunt deze op maat laten maken, zodat het perfect op jouw locatie past;
  • Niemand kan om jou heen: hoe groot(s) wil jij zichtbaar zijn? Een metersgrote LED wall laat zich simpelweg niet negeren. Toon jouw content op een manier waar geen ontkomen aan is;
  • Je kunt een ervaring creëeren: een eenvoudig scherm aan de muur filtert je doelgroep gemakkelijk uit tussen alle prikkels van vandaag de dag. Om een LED videowall kijk je niet heen: je creëert een ervaring, bijvoorbeeld in de wachtruimte of entree;
  • Informeer op een aantrekkelijke manier;
  • Een LED wall zorgt voor een warm welkom;
  • De LED wall maakt niet alleen indruk op bezoekers en leads, maar is ook een unieke ervaring voor je personeel;
  • Een muurvullende videowall straalt een zorgvuldig gekozen sfeer uit die zijn stempel drukt op de ambiance op de werkvloer.

Informeren en entertainen: die twee gaan prima samen. We noemen het infotainment, en een LED videowall is er perfect geschikt voor. Net als met een los Digital Signage scherm kun je een videowall voor verschillende doeleinden inzetten. Je roept er niet alleen een bepaalde sfeer mee op met sfeerbeelden, maar toont ook bijvoorbeeld veiligheidsvoorschriften en bedrijfsnieuws op een manier die de onverdeelde aandacht trekt.

Inspiratie: laat je boodschap binnenkomen met een indoor LED wall

Een indoor LED wall geeft een ruimte direct een bepaalde sfeer mee. En het mooie is: die sfeer pas je eenvoudig aan door je LED wall van andere content te voorzien.

Bij Pathé De Kuip hebben ze dit goed begrepen: in de entreehal hangt een videowall van 15 Digital Signage schermen groot om bezoekers direct het bioscoopgevoel te geven en zo ‘naar binnen te trekken’.

Een ander indrukwekkend voorbeeld van een videowall is de XXL-videowall op de cruiseschepen van de Noorse cruisemaatschappij Hurtigruten. De intentie van Huntigruten is om onvergetelijke ervaringen te creëren die je je leven lang bijblijven. De toon wordt direct goed gezet met de immense LED wall in het hoofdatrium van maar liefst 17,5 bij 6,5 meter.

Jouw LED videowall, jouw content, jouw (enthousiaste) publiek. Wat led je?

Wil jij je merk groots overbrengen, je brand presenteren op een stop-and-stare-manier? Een indoor of outdoor LED wall houdt de aandacht vast en brengt zo jouw boodschap over.

ZetaDisplay is je partner voor alle narrowcastingdiensten. Van contentcreatie tot implementatie en beheer: onze specialisten vertellen je er alles over en staan te allen tijde voor je klaar om je meer te vertellen over de eindeloze mogelijkheden van digital signage en LED videowalls.