Een digitaal informatiekanaal is een uitstekend medium om snel en efficiënt informatie te delen met je doelgroep. Op digitale schermen laat je actuele content zien die hoog relevant is voor de ontvanger. En die kan er niet omheen, want een scherm met dynamische content trekt de aandacht!
DE VOORDELEN VAN EEN INFOKANAAL
- Via een infokanaal verspreid je snel en efficiënt relevante en actuele content onder je doelgroep.
- Wie de doelgroep is, bepaal je helemaal zelf.
- Door narrowcasting schermen slim in te zetten, kun je verschillende doelgroepen moeiteloos voorzien van de juiste informatie. Bezoekers op een evenement hebben bijvoorbeeld een andere informatiebehoefte dan medewerkers.
- Je brengt relevante content doelgericht bij de beoogde doelgroep. Een flexibel en gebruiksvriendelijk contentmanagementsysteem maakt dat je ook nog eens heel makkelijk.
- Je bent weinig tijd kwijt aan het opzetten van een infokanaal en kunt je focussen op de juiste informatie verzamelen en verspreiden.
6 branches waar een infokanaal goed van pas komt
Zet een infokanaal in op allerlei plekken en voor diverse doelgroepen. Het is namelijk heel flexibel, waardoor je altijd op de beste en meest aansprekende manier communiceert met je doelgroep. We nemen je mee in een 6 branches waar een infokanaal goed van pas komt. Staat jouw branche hier niet tussen? Neem contact op voor de mogelijkheden, de mogelijkheden zijn eindeloos!
1. INFOKANAAL VOOR INTERNE COMMUNICATIE
Heldere en consistente interne communicatie is een essentieel onderdeel van corporate communicatie. De beste manier om er zeker van te zijn dat werknemers bepaalde informatie tot zich nemen, is door het ze letterlijk voor de neus te houden. Daar is een infokanaal op digitale schermen ideaal voor. Je voorziet je medewerkers snel en efficiënt van informatie die voor hen relevant is en kunt op die manier draagvlak creëren op de werkvloer.
2. INFOKANAAL IN DE ZORG
In de gezondheidszorg zijn mensen gebaat bij duidelijke communicatie. Een infokanaal is hierbij ideaal. Je kunt bijvoorbeeld informatie over specifieke poli’s weergeven en de patiënten op hun gemak stellen met infotainment en uitlegvideo’s. Maar een infokanaal is ook handig voor zeer praktische toepassingen: koppel het bijvoorbeeld aan een automatisch oproepsysteem, waardoor patiënten op speciale wachtkamerschermen kunnen zien wanneer zij aan de beurt zijn.
3. INFOKANAAL IN DE HORECA
Een infokanaal kun je inzetten in hotels en vakantieparken om de druk op de staf te verminderen. Plaats bijvoorbeeld een narrowcasting scherm in elk vakantiehuisje of elke hotelkamer en koppel dat aan het narrowcasting netwerk. Via dat infokanaal kun je praktische informatie delen over de accommodatie. Pas dagelijks de content aan om de actuele waarde ervan te verhogen: wat staat er vandaag op de digitale menukaart in het hotel-restaurant? Of welke activiteiten worden er georganiseerd?
4. INFOKANAAL IN PUBLIEKE RUIMTES
Van narrowcasting in de bibliotheek tot informatieschermen in de zorg of op treinstations: een infokanaal komt altijd van pas in drukke, onoverzichtelijke publieke ruimtes. Doordat de content die je vertoont dynamisch is, weet je zeker dat de bezoekers van de openbare plek op het juiste moment de juiste informatie te zien krijgen. Dat is de kracht van digitale communicatie.
5. INFOKANAAL OP EVENEMENTEN
Op plekken waar veel mensen samenkomen, kan toegankelijke en duidelijke communicatie van levensbelang zijn. Grootschalige evenementen zijn hier een voorbeeld van. Om de bezoekersstroom in goede banen te leiden, is een infokanaal op digitale schermen een perfect medium. Je kunt digitale bewegwijzering inzetten om de bezoekers te helpen met snel navigeren op de evenementlocatie, maar met één druk op de knop kun je ook een calamiteitenscenario activeren. Daarmee beperk je eventuele paniek en creëer je duidelijkheid in een onoverzichtelijke situatie.
6. INFOKANAAL IN HET ONDERWIJS
Op onderwijsinstellingen lopen er honderden mensen rond, die allemaal hun eigen informatiebehoefte hebben. Leerlingen en studenten willen weten of er roosterwijzigingen zijn, welke evenementen er op de agenda staan en waar ze lokalen kunnen vinden. Docenten hebben behoefte aan interne communicatie over de organisatie.
Zet meerdere infokanalen op en beheer die via één contentmanagementsysteem om deze verschillende doelgroepen te voorzien van aansprekende content op maat. Narrowcasting in het onderwijs maakt de communicatie efficiënter.
Ontdek ZetaDisplay en zet je eigen infokanaal op
Tijd om aan de slag te gaan met narrowcasting en een infokanaal? ZetaDisplay helpt je daar graag bij! Wij zijn dé internationale specialist op het gebied van digital signage.
Bij ZetaDisplay kun je niet alleen terecht voor gebruiksvriendelijke software en kwalitatieve beeldschermen, maar ook voor strategisch advies. Door onze jarenlange ervaring in een breed scala aan branches kunnen we ook jou helpen met het opzetten van een efficiëntie contentstrategie. Daarmee vul je je infokanaal snel met passende content die de doelgroep écht bereikt.