OPTIMALISEER CORPORATE COMMUNICATIE MET NARROWCASTING

Met corporate communicatie bereik je diverse doelgroepen met één doel voor ogen: het bouwen van de juiste reputatie. Wat is corporate communicatie precies, wat is het nut ervan en hoe zet je digital signage in om het te verbeteren? Dat vertellen we je hieronder.

KlantCase De Volksbank
De Volksbank zet Digital Signage in voor medewerkers

Wat is corporate communicatie?

Corporate communicatie is een verzamelnaam voor alle bedrijfscommunicatie, zowel intern als extern. De betekenis van corporate communicatie is dus eigenlijk: bedrijfscommunicatie. Door corporate communicatie uit te voeren kun je alle communicatie nauw op elkaar afstemmen.

Daardoor bereik je consistentie en ben je in staat om het juiste imago op te bouwen én te behouden. Dat is dan ook het doel van corporate communicatie: de gewenste reputatie creëren en onderhouden bij verschillende doelgroepen.

Drie soorten corporate communicatie

Corporate communicatie wordt vaak onderverdeeld in drie hoofdvormen:

  • Marketingcommunicatie: marketingcommunicatieprofessionals zijn vrijwel alleen bezig met externe communicatie richting potentiële klanten en hebben als doel om die zo te beïnvloeden dat het winst oplevert voor het bedrijf.
  • Managementcommunicatie: hierbij draait het om het uitwisselen van informatie tussen managers en hun teams, interne stakeholders én externe partijen. Een belangrijk doel van managementcommunicatie is draagvlak creëren binnen de verschillende teams.
  • Organisatiecommunicatie: hieronder vallen de veelal zakelijke communicatievormen vanuit het bedrijf naar interne of externe partijen. Denk aan public affairs, arbeidsmarktcommunicatie en interne communicatie. Bij organisatiecommunicatie is identiteit uitdragen een centraal onderdeel.

Het nut van goede corporate communicatie

Met goede corporate communicatie creëer je het gewenste imago voor je bedrijf, onderhoud je de reputatie ervan en draag je een consistente identiteit uit naar alle relevante doelgroepen.

Het doel daarvan is steun vergaren van al die doelgroepen: van medewerkers tot aandeelhouders en van journalisten tot consumenten. Als dat bereikt is, heeft je bedrijf de ruimte gekregen om zijn missie en visie te realiseren.

Krachtige corporate communicatie beschermt je bovendien tegen reputatieschade. Reputatieschade kan verstrekkende gevolgen hebben voor je bedrijf, bijvoorbeeld op de beurs of op het gebied van consumentvertrouwen. Met doordachte corporate communicatie houd je reputatieschade beperkt en kun je het narratief naar je eigen hand zetten.

animatie digital signage corporate

Corporate communicatie en narrowcasting toepassingen

Een van de meeste efficiënte manieren om het doel van corporate communicatie te bereiken, is digital signage oftewel narrowcasting. We lichten twee toepassingen ervan voor corporate communicatie uit: narrowcasting voor interne communicatie en narrowcasting voor instore marketing.

Interne communicatie

Het is van essentieel belang om betrokkenheid te creëren onder je medewerkers. Dit zorgt namelijk voor loyaliteit en draagvlak voor de corporate beslissingen. Hoe groter het bedrijf, hoe lastiger het wordt om medewerkers betrokken te houden bij het reilen en zeilen van de volledige organisatie. Effectieve interne communicatie voedt de band die medewerkers met het bedrijf hebben.

En daar kan digital signage bij helpen. Met schermcommunicatie kun je namelijk de informatie die je wilt communiceren, letterlijk voor de neus van de doelgroep houden. Afhankelijk van de locatie van een scherm kun je content op maat vertonen die optimaal relevant is voor de ontvanger ervan. Van de receptie tot de kantine: digital signage op kantoor is een verrijking die je corporate communicatie efficiënter maakt.

Lees meer over intern draagvlak creëren met behulp van narrowcasting.

Marketing in de winkel

Digital signage is ook bij uitstek geschikt voor marketingcommunicatie, het onderdeel van corporate communicatie dat zich bezig houdt met de doelgroep die het bedrijf winst kan opleveren. Vaak zijn dat gewone consumenten die een winkel bezoeken en een aankoop doen. Juist op die plek kan schermcommunicatie het verschil maken.

Met winkeldisplays in de etalage trek je de aandacht van winkelend publiek en lok je ze naar binnen. Eenmaal in de winkel creëer je een optimale merkbeleving met instore narrowcasting schermen. Op elk scherm kun je content op maat vertonen: van sfeerbeelden tot praktische informatie bij de kassa’s.

Lees hier meer over de winkelbeleving beïnvloeden met narrowcasting.

ZetaDisplay optimaliseert jouw corporate communicatie

Met corporate communicatie houdt je de regie over imago, identiteit en reputatie van je bedrijf. Alle communicatie-uitingen zijn op elkaar afgestemd. Met krachtige corporate communicatie creëer je vertrouwen bij je doelgroepen, zodat je bedrijf de ruimte krijgt om de organisatiedoelen te bereiken.

Bij ZetaDisplay zijn we gespecialiseerd in effectieve digital signage. We zien keer op keer in de praktijk wat de mogelijkheden en de resultaten zijn van corporate communicatie via narrowcasting schermen. Bekijk onze klantcases eens om te ontdekken wat we op het gebied van corporate communicatie al hebben bereikt.

Probeer narrowcasting nu 1 maand gratis

We helpen jou ook graag met het optimaliseren van je corporate communicatie, zodat jij daar de vruchten van kunt plukken.

Met onze gebruiksvriendelijke narrowcasting software en kwalitatieve schermen zet je in een handomdraai een narrowcastingnetwerk op. Weet je niet waar je moet beginnen met digital signage inzetten voor je corporate communicatie?

Neem contact met ons op, want we helpen je graag met het opzetten van een sterke contentstrategie en het bereiken van je communicatiedoelen.