EEN DIGITALE MENUKAART OM HORECAGASTEN GOED TE INFORMEREN

In de horeca staat een goede gastvrijheid met stip op nummer één. Je wilt de gasten een zo prettig mogelijke ervaring meegeven en hen in één oogopslag overtuigen van jouw menu. Een goede beleving begint bij een warm welkom en de aandacht die meteen gegrepen wordt. Bovendien is een goede informatievoorziening van belang. Een digitale menukaart voor horeca heeft het allemaal in huis. Naast dat de horecagasten uitstekend geïnformeerd worden, ziet het er ook nog eens gelikt uit. Een unieke beleving dus.

digitale menuborden bij kfc

Van traditionele tot digitale menukaart in de horeca

Het einde van de traditionele menukaart is in zicht en maakt plaats voor de digitale menukaart. De digitale menuborden brengen talrijke mogelijkheden met zich mee, waardoor de beleving sterk verbeterd wordt. In plaats van traditionele lijsten maakt de digitale menukaart gebruik van speciale Narrowcasting schermen waarop de aangeboden producten getoond worden. Deze – smakelijke – weergave van de producten is prikkelend en zorgt er bovendien voor dat de klant een weloverwogen keuze kan maken.  

Voordelen van een digitale menukaarten

In veel horecabedrijven wordt de digitale menukaart al met succes toegepast. Naast grote ketens is de digitale menukaart ook voor kleine zaken zeer interessant om te overwegen. Dit komt door de voordelen die de toepassing met zich meebrengt. Of je nu een restaurant, café, hotel of cafetaria hebt: een menukaart op basis van Narrowcasting verbetert de beleving van jouw gasten.

Dit komt door het gevoel dat de menu’s bij klanten losmaken: een digitale menukaart is visueel aantrekkelijk en stimuleert een prettige beleving van het menu. Door verleidelijke productfoto’s te tonen wordt de klant sneller over de streep getrokken om over te gaan tot aankoop van een product. De producten lonken en maken de keuze tot een bepaald gerecht aantrekkelijker.

Zeker bij aanbiedingen of promoties is deze optie zeer aantrekkelijk. In een uitnodigend format trek je de aandacht van de aanbieding en kun je ervoor zorgen dat deze vervolgens vaker besteld of gekocht wordt. Dit zorgt voor meer impulsaankopen en een snellere productkeuze voor de gasten. Daarbij komt dat een digitale menukaart de wachtijdbeleving positief beïnvloedt. Naast de entertainment die de schermen bieden, zorgt het voor een uitstekende informatievoorziening, waardoor mensen al in de rij na kunnen denken over hun keuze.

Accurate weergave met een digitale menukaart

Met een digitale menukaart kun je zeer nauwkeurig inspelen op de laatste ontwikkelingen. Zo kan de informatie dus aangepast worden aan het moment van de dag. ’s Ochtends kun je bijvoorbeeld inspelen op het ontbijt, terwijl je ’s avonds de dinerkaart kunt tonen. Hierdoor ben je bereid om een zeer uitgebreid en een specifieker menu te tonen dan voorheen, waardoor het menu veel meer inspeelt op de behoefte van de klant.

De digitale menukaart is een accuratere weergave dan een traditionele menukaart. Prijsveranderingen of uitverkochte producten kun je eenvoudig aangeven, waardoor de klant achteraf niet teleurgesteld wordt. Met de dynamische menukaart door middel van Digital Signage kun je jouw horecagasten dus veel beter en uitgebreider informeren.

Eenvoudig in gebruik

Het gemak van de digitale menukaart is noemenswaardig. Het systeem gaat eenvoudig in gebruik en is gemakkelijk te bedienen. Ieder scherm is apart te beheren, waardoor de aangeboden informatie zeer nauwkeurig getoond kan worden. Zo kan op ieder moment van de dag de informatie getoond worden die op dat tijdstip wenselijk is. De Narrowcasting schermen in de horeca werken met een simpel contentmanagementsysteem, waarop de content in één handomdraai aangepast kan worden.

Een betere informatievoorziening

De digitale menukaart wordt volledig ingericht op jouw organisatie. Over ieder aspect wordt nagedacht. Er wordt bijvoorbeeld rekening gehouden met de kleur, vormgeving en de content. Alle onderdelen worden afgestemd op jouw horecabedrijf en de boodschap die je wilt uitstralen. Hierdoor is het mogelijk om zeer specifiek in te spelen op de desbetreffende doelgroep. Door de content aan te passen op het publiek dat je wil bereiken, kan op een veel hoger niveau geïnformeerd worden en kunnen de gasten geïnspireerd en zelfs overtuigd worden om over te gaan tot actie. Met een overzichtelijk design kan in één blik getoond worden wat de producten of gerechten zijn op het menu, waardoor zij een fijne en snelle keuze kunnen maken.

Een digitale menukaart van ZetaDisplay

Wil jij aan de slag met een digitale menukaart en de klantbeleving vergroten? ZetaDisplay helpt je graag als full-service leverancier. Met Narrowcasting verbeter je de informatievoorziening van jouw horecagelegenheid en stimuleer je een goede gastvrijheid. We verzorgen de schermen van A tot Z: van de lay-out tot de daadwerkelijke implementatie.

Wil je ervaren hoe het is om gebruik te maken van een digitale menukaart? Je kunt direct aan de slag! Je kunt onze software dertig dagen gratis proberen of een gratis adviesgesprek aanvragen. Wij nemen je graag mee door de mogelijkheden. Heb je vragen over de digitale menukaart of ben je benieuwd wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem gerust even contact met ons op