CREËER MEER INTERACTIE IN JE SHOWROOM MET DIGITALE SCHERMEN

Klanten komen naar jouw showroom voor de beleving. De ervaring. Om al hun zintuigen te laten prikkelen. Want willen ze dat niet, dan is het doen van een online aankoop veel gemakkelijker, toch? Digitale schermen inzetten in je showroom is dé manier om die ultieme klantbeleving te creëren. Het zorgt voor interactie, originaliteit en echte verbintenis met jouw bedrijf of merk.

Digital signage in showroom

Dit is hoe Digital Signage jouw showroom verrijkt

We lieten het net al vallen: digitale schermen in je showroom zorgen voor interactie en daarmee voor de ultieme klantbeleving. Oftewel: het beïnvloedt het gevoel dat iemand heeft bij jouw bedrijf of merk op een positieve manier. Specificeren we dit, dan komen we uit op voordelen als:

  • Je brengt je USP’s en producten op speelse en originele wijze onder de aandacht;
  • Door een bezoeker visueel te stimuleren, verlaag je de perceptie van wachttijden;
  • Je speelt in op de behoeftes die jouw bezoekers hebben op dát specifieke moment.

Inspelen op de behoefte van dát moment

Het laatste voordeel verdient misschien nog de nodige aandacht en uitleg. Inspelen op de behoeftes die jouw bezoekers hebben op dát specifieke moment: wat wordt daar precies mee bedoeld? En, nog interessanter: hoe draagt Digital Signage hieraan bij?

Simpel uitgelegd betekent dit dat je de content op het scherm altijd afstemt op een specifiek moment en/of een bepaalde plaats.

Hangt er bijvoorbeeld een beeldscherm in de buurt van een product, dan gebruik je hem om informatie te geven over specificaties of kortingsacties. Is het bijna kerst? Dan zet je het scherm in om bezoekers fijne feestdagen te wensen. En hangt er een display bij de kassa, dan kun je de klant bedanken voor de aankoop en focussen op klantenbinding. Een Digital Signage-scherm is niet afhankelijk van een externe computer of mediaspeler. En content wijzig je dus eenvoudig, snel en op ieder moment van de dag.

Digital Signage Mazda

Hoe Mazda Digital Signage inzet in showroom

Een mooi voorbeeld van hoe dit zich in de praktijk vormgeeft, is Mazda. Dit autobedrijf heeft een divers scala aan klanten over de vloer. Van mensen die een nieuwe auto willen kopen tot mensen die langskomen om hun eerder gekochte auto op te halen. Iedere klant bevindt zich in een andere fase van de customer journey. Door verschillende Digital Signage-schermen te plaatsen, verspreid door de gehele showroom, spelen ze altijd in op het moment en op de customer journey-fase waarin iemand zich bevindt.

Klantbeleving in jouw showroom verhogen?


Wil jij ook meer interactie creëren in je showroom met digitale schermen? En op die manier de klantbeleving verhogen? ZetaDisplay helpt je graag aan de juiste hardware en software. Neem contact met ons op voor meer informatie of advies. We helpen je graag!