RETAILERS KIEZEN STEEDS VAKER VOOR DIGITALE PRIJSKAARTJES EN OPLOSSINGEN

Opvallen met je boodschap is een belangrijk onderdeel voor retailers. Inspelen op de gebruikerservaring en de consument richting de conversie sturen is daarbij een belangrijke stimulans. Een onuitwisbare indruk achterlaten op bezoekers en jouw gepersonaliseerde aanbod voorschotelen is daarbij een belangrijke bijkomstigheid. In plaats van statische prijskaartjes, kun je hier met dynamische prijs en contentmanagement goed op inspelen.

digital signage in kesko

Automatisch content afstemmen op de bezoeker

Voor fysieke winkels is het van groot belang om de prijs synchronisatie met online shoppen te behouden en dankzij automatisch gegeneerde content is daarin steeds meer mogelijk. Naast het updaten van prijzen is het ook interessant om dit te ondersteunen met aantrekkelijke visuele content die bezoekers aantrekt.

Een ander bijkomend voordeel is dat digitale prijsetikettering zorg voor een kostenbesparing en is daarbij ook een stuk duurzamer. Onjuiste prijsstelling is verleden tijd en prijsaanpassingen kunnen eenvoudig, snel en uiterst efficiënt zowel online als offline worden doorgevoerd. Eenvoudig een tijdelijke korting aanbieden of een Black Friday aanbieding communiceren werkt vele malen eenvoudiger.

Shopervaring verbeteren voor Kesko met digitale prijskaartjes

Voor Kesko, een grote Finse retailer, hebben we al diverse toepassingen mogen realiseren. Vanaf 2011 zijn de eerste Digital Signage installaties geleverd. Met name de integratie met andere systemen, zoals een POS, ESL en rol gebaseerde schermmodules is een alles-in-één oplossing mogelijk. Op deze manier is een ongekende shopervaring mogelijk en kan authenticatie worden uitgestraald.

Voor Kesko zijn door digitale promotionele communicatie in de winkel te combineren met de elektronische prijsdisplays zijn aanzienlijk operationele en financiële voordelen behaald. De inhoud werd ingesteld op verschillende consumentenprofielen, waarbij afhankelijk van de tijd, dag van de week en andere factoren de advertentiedisplays werden aangepast. Hoe specifieker en beter op maat afgestemd op de individuele bezoeker hoe effectiever de verkoop toeneemt. Dit in combinatie met wayfinding waardoor bezoekers eenvoudig door de winkel werden genavigeerd.

Elektronische prijskaartjes bij KPN Retail

Voor KPN Retail mochten we voor  diverse digitale schermen, van meer dan 5,5 meter diagonaal met infrarood-en Kinect technologie voorzien. In de accessoire-schappen zijn vervolgens elektronische prijskaartjes toegevoegd waarbij we door de gehele winkel de juiste prijzen tonen, beheren een waar nodig aanpassen.

Op die manier is de prijs altijd scherp en actueel. Deze content is lokaal aan te sturen waardoor we op ieder moment in de klantreis de juiste gegevens konden tonen aan bezoekers. Deze zogeheten ESL’s (Electronic Shelf Labels) zijn te koppelen aan kassa-en productmanagementsystemen zodat de prijs altijd op een goede manier wordt weergeven en te beheren.

Naast de elektronische prijskaartjes zijn de winkels ook voorzien van winkelaudio, videowalls en LED walls die met elkaar samenwerken tot een unieke beleving in de winkel. Uiteindelijk resulteerde dit is meer bezoekers, een stijging in verkoop en een hogere klantbeoordeling van de bezoekers in zijn geheel.   

Shaping the customer experience for KPN in Holland by ZetaDisplay

De voordelen van Elektronische prijskaartjes in de retail

De mogelijkheden van Narrowcasting en de samenwerking tussen verschillende digitale oplossingen zijn legio. Elektrische labels voor in de schappen zijn ene belangrijke technologische ontwikkeling voor retailers. De voordelen hiervan hebben we nog eens opgesomd:

  • Actuele prijzen die altijd overeenkomen in zowel de kassa als het productmanagementsysteem;
  • Autheticiteit uitstralen via verschillende kanalen. Een echte omnichannel winkelervaring;
  • Bespaar tijd en werk efficiënter. Prijscommunicatie werkt eenvoudiger en is beter te beheren;
  • Voorkom handmatig werk en creëer meer automatisering in de werkwijze;
  • Met elektronische prijsdisplays aanzienlijk financiële voordelen behalen en verkoop stimuleren.

Jouw Digital Signage oplossing in één


Benieuwd of Digital Signage toepassingen, zoals elektronische prijskaartjes voor jouw winkel een toegevoegde waarde zijn? Wij helpen graag met de benodigde hardware en software.