DE WACHTKAMER TV: DE PERFECTE WACHTVERZACHTER VOOR JOUW BEZOEKERS EN CLIËNTEN

De wachtkamer is de ruimte waarin bezoekers en cliënten hun eerste indrukken opdoen van je instelling. Die eerste indruk maak je maar één keer. Bij een gastvrije, cliëntgerichte praktijk hoort een aantrekkelijke wachtkamer. Met Narrowcasting in de wachtkamer, ook wel bekend als de wachtkamer tv, help je je bezoeker zijn wachttijd aangenaam door te brengen.

Benieuwd naar de mogelijkheden van een wachtkamer tv in jouw instelling? We brengen hieronder de voordelen van het wachtkamer tv scherm in beeld.

Waarom een wachtkamer tv scherm?

De wachtkamer: niet de favoriete ruimte van je patiënt of bezoeker. Logisch: hij moet er de tijd doden en weet niet hoe lang hij er moet zitten. Zeker als hij langer moet wachten dan verwacht, groeit zijn ongeduld.

Als zorginstelling doe je er goed aan je wachtkamer zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Zo zorg je ervoor dat patiënten en bezoekers je instelling in een positief daglicht (blijven) zien, ook als ze langer moeten wachten.

Wachtkamer tv is een ideale manier om je patiënten en bezoekers een fijne wachttijd te bieden. Bewegend beeld werkt als een magneet en trekt de aandacht van iedereen in de wachtkamer. Door aantrekkelijke content te laten zien op een wachtkamer tv scherm, help je je bezoeker de tijd in de wachtkamer te doden. Dat levert opgewektere patiënten op die hun goede humeur meenemen de behandelkamer of spreekkamer in.

Wachtkamer tv: je persoonlijke tv-kanaal in de wachtkamer

Een wachtkamer tv is een Narrowcasting scherm dat in de wachtkamer wordt opgehangen en waarop je content laat zien die is afgestemd op de kijker, dus op je bezoeker. Het mooie van Narrowcasting is dat je zelf je eigen content maakt. Je hebt dus je eigen tv-kanaal en kunt zelf bepalen wat je je bezoekers of cliënten laat zien.

Voorbeelden van content die geschikt is voor wachtkamer Narrowcasting:

  • Informatie + entertainment = infotainment

Stel bijvoorbeeld teamleden voor met een foto of filmpje en een kort persoonlijk verhaal. Of laat zien hoe de intake verder verloopt. Wijs bezoekers op de koffie- en theeautomaten. Geef alvast een korte rondleiding door een behandelkamer. Of laat zien hoe lang de huidige wachttijd ongeveer is en vertel je bezoekers hoe de behandeling er straks uitziet (welke route volgen zij naar de behandelkamer? Moeten zij aan bepaalde (veiligheids)maatregelen denken?). Ook leuk: laat weetjes over je vakgebied of instelling zien, bijvoorbeeld in de vorm van een quiz.

  • Reisinformatie en weerbericht

Wissel informatie over de eigen instelling af met handige informatie voor als je bezoeker straks weer in de auto stapt of richting station gaat. De treinvertrektijden van het station om de hoek, realtime file-informatie, het huidige weerbericht: allemaal erg handig voor je bezoekers om mee te krijgen terwijl ze zitten te wachten.

  • Nieuwsfeeds

Laat regionaal nieuws of landelijk nieuws zien door een automatische nieuwsfeed in te laden.

Op het wachtkamer tv scherm kun je de verschillende soorten content eenvoudig afwisselen. Zo maak je er een dynamisch, aansprekend geheel van en houd je de aandacht van je bezoekers vast met je wachtkamer tv.

Wat doet wachtkamer Narrowcasting?

Wachtkamer Narrowcasting is een slimme manier om je bezoekers bezig te houden tijdens hun wachttijd. Dat heeft een positieve uitwerking op verschillende manieren:

  • Een positieve wachttijdperceptie creëren

Je cliënten hoeven voor hun gevoel minder lang te wachten als ze afleiding hebben dankzij het wachtkamer tv scherm. Het scherm zorgt voor ‘wachtverzachting’, wat zorgt voor tevredenheid bij patiënten. Niet alleen over hun wachttijd, maar ook over hun algehele ervaring met je instelling.

  • Informeren

Met actuele informatie over bijvoorbeeld de wachttijd en de route die ze straks moeten afleggen, houd je je bezoekers geïnformeerd. Mensen weten graag waar ze aan toe zijn, en een wachtkamer tv helpt daarbij.

  • Geruststellen

Door je bezoekers (bezoekers)informatie te geven op de wachtkamer tv, help je hen om beter voorbereid te zijn op hun afspraak. Ze weten bijvoorbeeld al welke veiligheidsmaatregelen er gelden of hoe hun arts of specialist eruitziet. Dat geeft bezoekers een veilig, gerustgesteld gevoel.

  • Werkdruk van medewerkers verlichten

Ga eens bij je baliemedewerkers na welke vragen zij vaak krijgen. Dat kunnen hele eenvoudige vragen zijn, zoals ‘waar is het toilet?’, ‘hoe lang is de wachttijd?’ of ‘hoe werkt de parkeerautomaat?’. Door veelgestelde vragen op het wachtkamer tv scherm te beantwoorden, verlicht je de werkdruk van je medewerkers en maak je hun werk minder repetitief: ze hoeven niet steeds dezelfde vragen te beantwoorden.

In deze instellingen wordt de wachtkamer tv gebruikt

Narrowcasting wordt in uiteenlopende branches ingezet als wachtkamer tv, bijvoorbeeld in de gezondheidszorg. Instellingen die bij ZetaDisplay Digital Signage afnemen zijn:

  • Tandartspraktijken
  • Huisartsenpraktijken
  • Poliklinieken in het ziekenhuis
  • Verpleeg- en verzorgingstehuizen
  • Privéklinieken
  • Apotheken

Wachtkamer tv van ZetaDisplay: de 3 voordelen

1. Intuïtieve, gemakkelijk te gebruiken interface

Met de gebruiksvriendelijke Narrowcasting software van ZetaDisplay voeg je heel gemakkelijk nieuwe content toe. In de templatebibliotheek vind je een grote hoeveelheid kant-en-klare templates die je kunt personaliseren met je eigen tekst en beeld.

2. Gemakkelijk uitbreiden

Een tweede wachtkamer tv scherm erbij aan de andere kant van de wachtkamer? Ook een narrowcasting scherm in de personeelsruimte om je interne communicatie te verbeteren? Met ZetaDisplay breid je de Narrowcasting binnen je instelling naar wens uit. Op de schermen toon je dezelfde of verschillende content, die je allemaal aanstuurt vanuit één centraal punt.

3. Gratis uitproberen

Wil je Narrowcasting gratis proberen? Dat kan! Begin vandaag nog met je gratis proefperiode en je kunt een maand lang de software van ZetaDisplay uitproberen. Vind uit hoe makkelijk het is om je eigen tv-kanaal te maken!