MERKBELEVING IN DE AUTOMOTIVE VERGROTEN? ZÓ DOE JE DAT

Het kopen van een auto gaat verder dan het aanschaffen van een vervoersmiddel. Het gaat om de ervaring. De beleving. Het gevoel dat je erbij krijgt. Als bedrijf in de auto-industrie is het dan ook essentieel dat je de juiste snaar weet te raken bij je doelgroep. Want dat zorgt uiteindelijk voor meer conversie. Digital signage leent zich hier uitstekend voor; dit is hét uitgelezen middel om merkbeleving in de automotive te vergroten. We vertellen je er graag meer over.   

Wat is merkbeleving precies?

Onder het mom van ‘het kan maar beter duidelijk zijn’, zoomen we graag eerst even in op het begrip ‘merkbeleving’. Wat is dit precies? Kortgezegd: dit is de beleving die iemand die bij jouw merk heeft. Het gaat om welke emoties men ervaart bij aanraking met jouw merk en welke gedachtes hij/zij hierbij krijgt. Dit is dus iets anders dan klantbeleving; dat gaat over het gevoel dat iemand bij een organisatie heeft op basis van alle interacties en contactmomenten.

Digital signage in de automotive: hoe zet je dat effectief in?

Om als bedrijf in de auto-industrie dé perfecte merkbeleving te creëren bij jouw doelgroep, is Digital Signage absoluut effectief. Digitale schermen hebben namelijk een aantal voordelen.

1. Spectaculaire content speelt in op emotie

Op Digital Signage-schermen kun je dynamische, creatieve en spectaculaire beelden tonen. Content die raakt. Een goede manier om in te spelen op emoties en daarmee op de merkbeleving dus.

2. Bewegend beeld passend bij merkbeleving automotive

Digitale schermen lenen zich uiteraard goed voor het tonen van bewegende beelden. En juist bij het vergroten van de merkbeleving in de automotive, is dat ontzettend effectief. Auto’s staan voor snelheid en verplaatsing. Je begrijpt vast dat een bewegend beeld dit beter overbrengt dan een statisch beeld.

3. Bewegende content valt op

Nog een voordeel van de optie bewegende beelden te tonen: het menselijk brein merkt deze content een stuk sneller op dan een statische variant. Dit maakt de kans groter dat iemand je uiting ziet en dat je zijn/haar merkbeleving beïnvloedt.

4. Je communiceert altijd een relevante boodschap

De content op Digital Signage-schermen is razendsnel te wijzigen. Hierdoor communiceer je voortdurend de meest relevante informatie. Als de bezoeker een door jou gecommuniceerde boodschap nuttig vindt, heeft dit mogelijk een positieve invloed op het gevoel dat hij/zij bij jouw merk heeft.

5. Digital Signage zorgt voor unieke ervaring

Met narrowcasting geef je iemand het gevoel écht onderdeel uit te maken van jouw automerk. Spectaculaire content zorgt ervoor dat een bezoek aan je autozaak een ware beleving wordt. Een goede manier om de perfecte merkbeleving te creëren dus.

Klantcase: Mazda

Mazda heeft te maken met verschillende soorten bezoekers van een showroom. Met de juiste informatie op het juiste moment kunnen bezoekers de merkbeleving van Mazda uitermate goed beleven.

Perfecte merkbeleving creëren: hoe doe je dat?

Nu je weet waarom Digital Signage software in de automotive effectief werkt voor het vergroten van de merkbeleving, is het natuurlijk ook interessant om te vertellen hoe je deze schermen dan het best inzet. Er zijn verschillende aspecten waarop je dient te letten.

1. Speel in op emotie

Merkbeleving in de automotive vergroten, doe je door het inspelen op emotie. Daarom is het van belang dat je met digital signage dát gevoel overbrengt dat aansluit op de normen, waarden en USP’s van je merk.

2. Laat content corresponderen met de rest van je uitingen

Mensen die een bezoek brengen aan je autozaak, zijn eigenlijk altijd al bekend met je merk. Ze zijn er eerder mee in aanraking gekomen; via je website, een televisiereclame of via een andere communicatie-uiting. Ze hebben al een bepaald gevoel bij je merk en het doel van digital signage is om deze merkbeleving nog eens te bevestigen en te versterken. Het is dan ook van belang dat de content op de digital signage-schermen correspondeert met het gevoel dat je met je andere uitingen overbrengt.

3. Gebruik bewegende beelden

We haalden het eerder al even aan: digital signage in de automotive is voornamelijk effectief als je bewegende content laat zien. Dit valt op en sluit aan op het snelle en bewegende karakter van een auto.

4. Zet Narrowcasting in als wachtverzachter

In het ideale scenario hang je Digital Signage-schermen door je gehele autozaak. Mocht je echter een beperkt budget hebben en/of eerst eens met één scherm willen beginnen, dan raden we aan het scherm in de wachtruimte te hangen. Dit is het eerste wat mensen zien en op deze manier speel je direct in op de emotie. Bovendien fungeert Narrowcasting zo als wachtverzachter, wat tevens bijdraagt aan een positief gevoel over je merk.

Hulp nodig bij het vergroten van de merkbeleving in de automotive branche?

Hebben we je ervan overtuigd dat digital signage de merkbeleving in de automotive kan vergroten? En wil je het zelf toepassen, maar is wat hulp bij de uitvoering wel gewenst? ZetaDisplay staat paraat je te helpen.

Zo zijn we niet alleen in te schakelen voor het installeren van de schermen en Narrowcasting software; we denken ook graag mee over een geschikte contentstrategie. Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.