Digital Signage in de Automotive branche
Medewerkers goed geïnformeerd houden in een grote organisatie is een uitdaging; wanneer dat lukt zijn ze een grote aanwinst in het bedrijf. Medewerkers zijn het visitekaartje van het bedrijf en tevens de belangrijkste ambassadeurs. Digital Signage is het meest effectieve instrument om ervoor te zorgen dat je medewerkers tijdig correcte informatie krijgen, ongeacht of deze wordt gepresenteerd op digitale schermen in de kantine of via andere digitale kanalen zoals smartphones of tablets. Uit onderzoek blijkt dat loyaliteit van werknemers toeneemt wanneer zij zich betrokken voelen bij de bedrijfsvoering. Met Digital Signage kunnen berichten op maat worden gemaakt voor elke medewerker, afdeling, pand en/of land. Daarnaast blijkt uit personeelsenquetes dat correcte en relevante communicatie de bedrijfscultuur versterkt.
Betrokkenheid verhogen binnen organisaties
- Maakt een efficiënte en relevante mix van centrale en lokale informatie mogelijk door hergebruik van bestaande content uit andere communicatiekanalen.
- Creëert consistente en aantrekkelijke content ongeacht de geografische ligging.
- Wordt een natuurlijke aandachtstrekker op plaatsen waar medewerkers elkaar ontmoeten of samenkomen.
- Biedt actuele informatie door een combinatie van (de)centrale berichten en automatisch gegenereerde content.
- Maakt het mogelijk de dienstverlening uit te breiden ten behoeve van gebouwmanagement.
- Content is met het ZetaDisplay CMS eenvoudig te maken, beheren en te controleren.
- Schermen kunnen meteen voor verschillende doeleinden worden ingezet, inclusief ontruimingsprocedure tijdens calamiteiten.
Uitdagingen
Om betrokkenheid tussen werkgever en werknemer verder uit te breiden is Digital Signage het perfecte communicatiemiddel, omdat via deze weg de juiste bedrijfsboodschappen gezonden worden naar het intern publiek (medewerkers) binnen de vele verschillende communicatiekanalen die tegenwoordig voorhanden zijn. De enorme hoeveelheid informatie maakt het voor de ontvanger moeilijk om belangrijke berichten te identificeren.
Vereisten
Creëer een platform waarbinnen de medewerkers tijdig worden geïnformeerd met correcte en transparante boodschappen.
Oplossingen
Displays op locaties waar medewerkers samenkomen en op plaatsen waar klanten en bezoekers kennis maken met jouw bedrijf. Dat doe je door boodschappen te tonen die passen bij de locatie, de doelgroep en het moment van de dag. Daarnaast biedt Narrowcasting de mogelijkheid om diverse functionaliteiten te integreren. Denk hierbij aan facility tools, calamiteitenprocedures, AV-apparatuur, reserveringssystemen voor vergaderzalen, wayfinding et cetera.
MAZDA
MERKBELEVING STIMULEREN MET DIGITAL SIGNAGE
De aanschaf van een auto doe je niet zomaar, deze heb je waarschijnlijk een aantal keer voorbij zien komen in een reclame of op internet. De beleving en branding van het merk wil je terug laten komen tijdens het bezoek aan de showroom. Onze Digital signage software zorgt voor een effectieve en directe communicatie met de doelgroep.