Skip to main content Skip to search

JAGUAR LAND ROVER

Introductie

De Nederlandse autodealer Kimman wilde zijn klanten enthousiasmeren en betrekken zodra ze door de showroomdeuren liepen.

ZetaDisplay ontwierp en leverde een Digital Signage oplossing met schermen uit het LG display portfolio om Kimman’s customer experience journey te transformeren.

De uitdaging

Kimman vertegenwoordigt twee Engelse topmerken: Jaguar en Land Rover. Het was belangrijk voor het bedrijf om een hoger kwaliteitsniveau te kunnen communiceren dat past bij het high-end productaanbod.

Ze wilden de mogelijkheid hebben om up-to-date content van de respectievelijke merken te tonen aan potentiële kopers, en klanten de mogelijkheid bieden om hun eigen auto-ontwerpen te configureren en deze in detail te bekijken op displays.

Oplossing

ZetaDisplay ontwierp een oplossing met displays uit het hele LG portfolio, waaronder twee vlaggenschip 86″ schermen; één voor de Jaguar showroom en één voor de Land Rover showroom. Deze twee schermen zijn stijlvol verwerkt in wandarmaturen dicht bij de zitgedeeltes. Hierdoor kunnen potentiële kopers actuele content en merkberichten zien.

Een prachtig 75″ scherm is ook opgenomen in een “inspirerende muur”, die ontworpen is om de nieuwste producten en merkvideo’s te tonen.

De Land Rover showroom biedt bezoekers nu de mogelijkheid om hun eigen auto te configureren en de opties in real-time te zien op het immersieve display. De configuratieruimte is een essentieel onderdeel van het verkoopproces, omdat het wordt gebruikt om klanten het product te laten zien en de beschikbare paneelkleuren te verfijnen.

Voordelen

Dankzij de displays die naadloos aansluiten bij de exclusiviteit van de auto’s, voelen Kimman-klanten het gevoel van kwaliteit dat wordt geboden terwijl ze de verschillende gebieden van de showroomvloer verkennen.

Bezoekers kunnen zich nu ondergedompeld voelen in de nieuwste inhoud, van producten tot relevante updates, via kristalheldere displays die overal in de winkel zijn geplaatst, en hebben het gevoel dat hun ervaring op maat is gemaakt door de interactieve elementen in de configuratieruimte.

Frank Steinlein, Manager Kimman, Jaguar Land Rover:

“Onze showroom straalt nu dezelfde kwaliteit uit als onze auto’s. Wanneer klanten de verkoopkantoren bezoeken, worden ze begroet door prachtige schermen waarop de producten worden gepresenteerd. Deze ervaring wordt vervolgens voortgezet gedurende hun hele ervaring, met interactieve displays en de mogelijkheid om een auto te configureren op basis van hun individuele voorkeuren. Wij zijn erg tevreden met het resultaat, dat te danken is aan de fantastische samenwerking met de klant.

Meer weten over de mogelijkheden van Digital Signage?