VERBETERDE WINKELBELEVING IN ALLE DECATHLON WINKELS

ZetaDisplay is de trotse nieuwe partner van Decathlon voor alle Digital Signage oplossingen. Deze maand openden we de eerste Decathlon citystore. Met de uitbreidingsplannen die Decathlon heeft en hun ideeën over de integratie van databronnen en informatiestromen in de hele winkelervaring, zijn Decathlon en ZetaDisplay de ideale combinatie.

Decathlon, de steeds groter wordende en bekende sportdetailhandelaar opent snel winkels. Met meer dan 1500 winkels wereldwijd die sportuitrusting voor 86 verschillende sporten aanbieden, is de behoefte aan flexibele digitale communicatie evident.

In samenwerking met ZetaDisplay heeft Decathlon haar huidige digitale communicatiestrategie en gedefinieerde gebieden herzien om deze te verbeteren. Met in het achterhoofd het sterke merkimago en de hoge verwachtingen van de klant werden meerdere functies en mogelijkheden toegevoegd aan het instore communicatieportfolio van Decathlon.

De juiste content op het juiste moment

Omdat Digital Signage zoveel meer is dan een beeld of video op een scherm, was de grootste uitdaging voor Decathlon om de juiste content, op het juiste moment, bij de juiste mensen te krijgen.

In elke Decathlon-winkel worden meerdere weergaveposities gedefinieerd. Voor al die posities worden verschillende soorten digitale communicatie geïmplementeerd om de klant te informeren, aan te sporen of te helpen op zijn reis door de winkel. Bepaalde posities zijn afgestemd op het aanbod van Decathlon en informeren de klant over de mogelijkheden.

Decathlon opent winkels in de binnenstad, kleinere winkels in het centrum van grotere steden. Deze nieuwe aanpak brengt nieuwe, lokale communicatie-uitdagingen met zich mee waar potentiële klanten via etalagecommunicatie de winkel binnengehaald moeten worden. Het gebruik van etalageschermen met hoge helderheid voegt nieuwe opties toe aan het digitale communicatieportfolio van Decathlon.

Voor Decathlon was het van belang om de winkelbeleving van alle bezoekers te verbeteren. Door de juiste narrowcasting software, hardware en content aan elkaar te koppelen kon hiermee de eerste stap worden gezet.

Uitrol naar 30 Decathlon winkels

ZetaDisplay heeft de narrowcasting oplossingen uitgerolt naar de bestaande Decathlon-winkels in Nederland en geïmplementeert naar de nieuwe winkels. Decathlon heeft het aantal winkels in Nederland uitgebreid naar 22 winkels.

Benieuwd naar wat Digital Signage voor jouw bedrijf kan betekenen?


Neem contact met ons op.