DIGITAL SIGNAGE TILT JOUW BEDRIJFSCOMMUNICATIE NAAR EEN HOGER NIVEAU

Kun je het je nog voorstellen? Dat je bedrijfsmededelingen deelt via briefjes aan een prikbord? Of dat een poster aan een lantaarnpaal een van de weinige manieren is om reclame te maken voor je bedrijf? Dit was vroeger misschien effectief, maar tegenwoordig kun je hiermee niet meer aankomen als bedrijf. Alles moet makkelijker, sneller, origineler én creatiever. Een uitgelezen manier om dat te doen: digital signage. Deze populaire communicatievorm tilt je bedrijfscommunicatie naar een hoger niveau; intern én extern. We vertellen je graag hoe je dat precies doet.

Videowall Randstad

Het verbeteren van de interne bedrijfscommunicatie

We maken in dit blog onderscheid tussen externe en interne bedrijfscommunicatie. Want hoe je digital signage, ofwel narrowcasting, effectief inzet voor beide communicatievormen, daar zit een degelijk verschil tussen. Als eerst nemen we de communicatie binnen een bedrijf, tussen medewerkers onderling, onder de loep.

Waarom zou je Narrowcasting intern inzetten?

Narrowcasting inzetten voor interne business communicatie, levert onder meer de volgende voordelen op:

  • Het vergroot betrokkenheid. Door digitale schermen in je (kantoor)pand te hangen, vergroot je de betrokkenheid onder medewerkers bij het bedrijf. Op deze schermen communiceer je bijvoorbeeld leuke bedrijfsnieuwtjes of behaalde successen. Het tonen hiervan wakkert trots en een gevoel van verbondenheid aan.
  • Het brengt medewerkers op de hoogte. De content die je laat zien op een digitaal display kun je razendsnel wijzigen. Het communiceren van (dringende) mededelingen doe je dus eenvoudig en snel.

Narrowcasting intern inzetten: hoe doe je dat?

Enkele voorbeelden van hoe je digitale schermen kunt inzetten voor interne bedrijfscommunicatie zijn:

  • Het tonen van interessante nieuwtjes of mededelingen
  • Het aankondigen van belangrijke gebeurtenissen; denk aan vergaderingen en bedrijfsuitjes
  • Het delen van een overzicht van wie er binnenkort jarig is
  • Het voorstellen van nieuwe collega’s
  • Het laten zien van een overzicht van interne vacatures
  • Het onder de aandacht brengen van de kernwaarden van het bedrijf
  • Het tonen van behaalde successen

Het verbeteren van de externe business communicatie

Ook voor externe doeleinden is digital signage een erg populair communicatiemiddel. In winkels, in zorginstellingen, in restaurants en in publieke ruimtes zoals stations; digitale schermen kom je tegenwoordig overal tegen.

videowall voor kantoor Jacobs

Waarom Digital Signage inzetten voor externe bedrijfscommunicatie?

Als je narrowcasting inzet voor externe bedrijfscommunicatie ervaar je onder meer de volgende voordelen:

  • Je trekt de aandacht. Een digitaal scherm valt op. Vooral als je bewegende beelden toont. Op deze manier trek je bijvoorbeeld aandacht van winkelend publiek.
  • Het leidt mogelijk tot meer conversie. Digital signage speelt in op de klantreis die iemand aflegt. Het is dan ook een goed middel om gedrag te beïnvloeden en iemand te laten converteren.  
  • Het verhoogt de klanttevredenheid. Een digitaal scherm leent zich goed voor het tonen van interessante informatie. Denk aan een scherm in een bioscoop die vertelt welke films er draaien of aan een display in de wachtkamer van een huisarts waarop je ziet wanneer je aan de beurt bent. Door mensen van waardevolle informatie te voorzien, verhoog je de klanttevredenheid.
  • Het draagt bij aan een goed imago. Een hogere klanttevredenheid draagt indirect bij aan een goed imago. Bovendien kun je met digital signage de klantbeleving vergroten, wat tevens een positief effect heeft op je imago.
  • Je toont altijd waardevolle content. Doordat je de content op een digitaal display razendsnel wijzigt, haak je makkelijk in op actualiteiten. Hierdoor kun je je publiek te allen tijde van een relevante, waardevolle boodschap voorzien.

Digital signage extern inzetten: hoe doe je dat?

Voorbeelden van externe bedrijfscommunicatie waarbij je digital signage kunt inzetten zijn:

  • In een winkel(etalage). Om acties en promoties te communiceren en/of om je producten/diensten in een goed daglicht te zetten.
  • In een wachtkamer van een zorginstelling. Om informatie over wachttijden of interessante nieuwtjes te delen.
  • Op stations. Voor het communiceren van vertragingen en vertrekinformatie.
  • In de horeca. Voor het tonen van de (actuele) menulijst.

Hulp nodig bij implementeren contentstrategie?

Wil jij je externe en/of interne bedrijfscommunicatie naar een hoger niveau tillen met digital signage? Maar ben je er nog niet over uit welke content je het best kunt tonen op zo’n display om je doel te bereiken? ZetaDisplay helpt je graag.

Wij zijn namelijk niet alleen in te schakelen voor het installeren van de schermen en Narrowcasting software; we gebruiken onze expertise ook graag als het aankomt op het meedenken over een geschikte contentstrategie. Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.