Er zijn verschillende mogelijkheden en kansen om interactie met je doelgroep te stimuleren. Narrowcasting is daar een uitstekend voorbeeld van, maar hoe kun je nu de juiste content produceren die de doelgroep daadwerkelijk tot actie aanzet of die de boodschap goed kan overbrengen. Wij stelden 5 content tips op die wij door de jaren heen hebben opgedaan.
Tip 1: Interactiviteit in verschillende vormen
Wat: Verras de passant met plotseling veranderende content. Dit trekt de aandacht. Daarnaast zal interactie op basis van pull de kijker de voor hem relevante content tot zich kunnen nemen voor een maximale informatie voorziening.
Hoe: ZetaDisplay genereert veranderende (verrassende) content door middel van een trigger. Daarnaast implementeert ZetaDisplay interactieve Narrowcasting schermen waarbij de kijker toegang heeft tot een database met informatie of toegang krijgt tot een (afgeschermd) deel van een website .
Tip 2: Implementeer een omnichannel strategie
Wat: Besef dat het krachtig is om in al je kanalen dezelfde boodschap te brengen! Implementeer een omnichannel-strategie en voer uniformiteit door in je content.
Waarom: Ken de customer journey van jouw klant. Het is belangrijk om offline en online samen te brengen om op deze manier op al je kanalen een aansluitend verhaal te vertellen. Op deze manier bindt je je klanten van het begin tot het einde.
Hoe: ZetaDisplay is een expert in het bundelen van data op een slimme manier. Door de verschillende contentcreaties en bronnen aan elkaar te koppelen en te filteren per communicatiedrager, zet je de content optimaal in, afhankelijk van het medium. In een retailomgeving is de content van de website doorvertaald naar instore schermen, tablets en mobiel. En alles op zo’n manier dat je een maximaal resultaat behaalt met een minimale FTE-belasting.
Tip 3: Geautomatiseerd scenario-based content
Wat: Maak gebruik van geautomatiseerde scenario-based content, want dat hééft impact & maakt het mogelijk je boodschap menselijker en leuker te maken.
Waarom: Speel in op de omgevingsfactoren. “Het regent en het is koud buiten, blijf nog even binnen voor een warme kop koffie”. En ook een ontruimingsboodschap in geval van grote calamiteit. De content wordt nóg actueler en relevanter waardoor de kijker zich nóg eerder herkent of voelt aangetrokken tot de content.
Hoe: Enkele scenario’s worden omschreven. Door deze te koppelen aan een feed, kan de content, relevant voor het scenario automatisch worden opgepakt en getoond.
Tip 4: Combineer relevante informatie met geautomatiseerde infotainment
Waarom: Door geautomatiseerde infotainment als o.a. nieuws, social media, file-informatie en treininformatie houd je de uitzending luchtig en actueel. Deze nieuws items blijven interessant voor de kijker en zorgen voor extra aandacht op het scherm in z’n geheel. Wat ook goed werkt zijn lijstjes; de iTunes top-10, ‘now trending’ enzovoorts.
Hoe: ZetaDisplay implementeert Digital Signage oplossingen, waarbij automatisering een grote rol speelt. Feeds worden ingelezen en waar nodig voorzien van restricties om irrelevante content te voorkomen. Want wie zit er te wachten op achterhaalde file-informatie?
Tip 5: Relevante content op het juiste moment
Wat: Content moet relevant zijn voor de kijker: elke dag, elk tijdstip en op elke locatie. Dat is meer dan een dooddoener; te vaak zien we content zonder impact, zo zonde van de investering.
Waarom: Actuele en relevante content is essentieel. Dat betekent dat je in de food branche ‘s morgens communiceert over je ontbijtdeal en in winkeldisplays en etalages na sluitingstijd je klanten uitnodigt naar je online kanalen. En dat je in Maastricht je vacatures toont uit die regio en je een Groninger op een andere manier aanspreekt dan een Amsterdammer.
Hoe: De realisatie hiervan lijkt complex. Echter, ZetaDisplay heeft bewezen sterke concepten te combineren met slimme tooling. Digital Signage software van ZetaDisplay zorgt dat content op basis van geografische en tijdspecifieke kenmerken automatisch op de juiste plek en juiste tijd getoond.
Ontdek ZetaDisplay: internationale digital signage specialist
Wij helpen je graag met alles wat er komt kijken bij Digital Signage toepassingen. Van de schermen zelf tot de Narrowcasting software. Ook kunnen we je een handje helpen met het opstellen en implementeren van een contentstrategie, zodat je vanaf dag één de etalageschermen optimaal benut. Als internationale organisatie met bedrijven in verschillende landen in Europa en partners wereldwijd, kunnen wij digital signage oplossingen voor je implementeren en beheren in binnen- én buitenland.