NARROWCASTING IN RESTAURANT OF HOTEL: VERBLIJD EN BEÏNVLOED JE GAST

Kiest iemand voor jouw restaurant of toch voor die ernaast? Word je na binnenkomst voorzien van alle benodigde informatie of is het een zoektocht? En bestelt je gast alleen een hoofdgerecht of het gehele menu? Jij als horecaondernemer hebt er invloed op! Narrowcasting is dé manier om je gast te verleiden, tevreden te stellen en in de juiste richting te sturen.

KFC digital signage borden

Restaurant of hotel: zo zet je Narrowcasting in

Of je nu een vijfsterrenrestaurant of -hotel hebt of een lokaal horecazaakje: Narrowcasting inzetten is altijd effectief. Deze displays zijn niet afhankelijk van een externe computer of mediaspeler. En de content wijzig je daardoor eenvoudig, snel en op ieder moment van de dag. Met andere woorden: je stelt je gast altijd bloot aan een boodschap die op dát moment relevant is. Je gebruikt dit communicatiemiddel bijvoorbeeld om:

  • Je gast naar binnen te lokken. Fraaie beeldschermen aan de buitenkant van je restaurant of hotel vallen op en verleiden.
  • Te informeren na binnenkomst. Moet je wachten tot je een tafel toegewezen krijgt of kun je direct gaan zitten? En waar kun je inchecken? Met een digitaal scherm informeer je je gast direct en duidelijk.
  • De weg te wijzen. Zoals naar de hotelkamer, faciliteiten of het toilet.
  • De menukaart te tonen. Je communiceert bijvoorbeeld eenvoudig wat het menu van de dag is of welke aanbiedingen er zijn.
  • De identiteit van je zaak over te brengen. Laat je identiteit zien met een toffe bedrijfsvideo, leuke foto’s of andere content in lijn met de huisstijl.

5 voordelen van Digital Signage in de horeca

Zet je Digital Signage effectief in, dan pluk je daar als horecaondernemer absoluut de vruchten van. Met Narrowcasting profiteer je namelijk van voordelen als:

1. Altijd actuele informatie

Omdat je de content op de schermen eenvoudig wijzigt en op ieder moment van de dag, ben je altijd actueel. Heb je een restaurant, dan gebruik je het scherm bij het raam ’s nachts bijvoorbeeld om te communiceren wanneer je weer geopend bent. En heb je een hotel waar ’s nachts niemand achter de receptie zit, dan vertel je via het scherm waar iemand zijn/haar kamersleutel kan vinden.

2. Lagere perceptie van wachttijden

Wacht je gast tot het eten geserveerd wordt of tot hij/zij kan inchecken? Leuke of informatieve content maakt de perceptie van wachttijden lager. En dat zorgt voor een betere ervaring met jouw restaurant of hotel.

3. Verhogen klantbeleving

Door toffe visuals te communiceren die in lijn zijn met jouw identiteit en huisstijl, voelen gasten zich extra verbonden met jouw zaak.

4. Beïnvloeding keuze gast

Door op je menukaart exact díé producten uit te lichten die je graag verkoopt, stuur je je gasten in de juiste richting. Dit zorgt voor extra omzet én het is een goede manier om voedselverspilling tegen te gaan.

5. Menukaart aangepast aan dagdeel

Doordat je de digitale menukaart eenvoudig wijzigt op ieder moment van de dag, ben je altijd relevant. Waar je ’s ochtends bijvoorbeeld het ontbijtmenu toont, laat je ’s avonds de dinerkaart zien. Je bent hiermee écht van waarde voor je gast en dat zorgt voor een positievere ervaring.

Digital signase toepassing in hotel

Jouw zaak verrijken met Narrowcasting?


Wil jij jouw hotel- of restaurantgasten ook verleiden, beïnvloeden en de beste klantbeleving bieden? Bij ZetaDisplay kun je terecht voor digitale schermen en Narrowcasting-software. Neem contact met ons op voor meer informatie of advies. We helpen je graag!