Vorig jaar kwamen we bij de Digital Signage Awards als winnaar uit de bus met ons Cruiseschip ‘Hurtigruten’. Ook dit jaar zijn we door naar de finale met wederom een fantastisch project dat we hebben mogen uitrollen in het hoge noorden. We zijn genomineerd in de categorie ‘Sports and Entertainment Venues’. Het gaat om het ontwerp en de levering van de transformatieve en toekomstgerichte digital signage-oplossing bij SNØ, ’s werelds grootste overdekte skihal in de buurt van Oslo, Noorwegen met maar liefst 36.000m2 aan pistes.
Tijdens deze uitdagende installatie werkte ons team in temperaturen van -16 graden Celsius en moest het de lastige logistiek op steile, gladde hellingen overwinnen.
De narrowcasting oplossing bestond uit drie grote LED schermen, met een 40m2 display bovenin het ‘big-jump’-gebied en 35m2 displays in het midden en onderaan de hoofdpiste. Naast de fysieke displays is de toekomstgerichte contentstrategie net zo boeiend als de ongelofelijke pistes, met live camerabeelden vanuit de arena, live tv en realtime integratie van sociale media en beeldmateriaal.