ONZE VIJF TIPS VOOR EEN SUCCESVOLLE CONTENT STRATEGIE

Waar je ook kijkt, loopt of rijdt: je kunt niet meer om communicatieboodschappen heen. Het straatbeeld is overladen met borden, reclames en informatie. De uitdaging om op te vallen tussen deze massa aan boodschappen wordt steeds groter. Bedrijven en organisaties vechten om iedere seconde aan aandacht. Hoe concurreer jij met deze overvloed aan bedrijven? Met Narrowcasting content heb je de mogelijkheid om op te vallen. Met deze vijf tips voor een succesvolle content strategie zorg jij voor een overtuigende én pakkende boodschap.

Narrowcasting content in het kort

Voordat je aan de slag kunt met Narrowcasting, is het van belang dat het communicatiemiddel eerst duidelijk is. Kort gezegd is Narrowcasting een vorm van beeldcommunicatie, waar bij televisieschermen ingezet worden om een boodschap over te brengen. Dit kan op talrijke manieren, denk aan de gezondheidszorg, restaurants (met digitale menukaarten) of andere publieke ruimtes.

Via de televisieschermen kun je op het gewenste moment een passende boodschap zenden die voor de desbetreffende doelgroep geschikt is. Goede content is een ontzettend effectief instrument om gedrag op een (beslissings)moment te beïnvloeden. Maar hoe zorg je ervoor dat deze Digital Signage content opvalt en jij het verschil maakt?

Tip 1: Verdiep je in de juiste doelgroep

Om te scoren met je boodschap is het van belang dat je goed op de hoogte bent voor wie dit bericht bedoeld is, ofwel de doelgroep. Jouw doelgroep staat centraal in het ontwikkelen van een succesvolle Narrowcasting content strategie. Wil je jouw doelgroep echt prikkelen, dan zul je moeten inspelen op wat zij leuk en interessant vindt. Verdiep je dus voordat je aan de slag gaat met de Digital Signage content in de doelgroep naar keuze. Houd je het te breed, dan is de kans groot dat de strategie zal falen en het bij geen enkele doelgroep in het oog zal springen.

Tip 2: Pas de content aan op de locatie

Niet op iedere locatie hebben de bezoekers alle tijd om jouw Digital Signage content op hun gemak te lezen. In sommige gevallen passeren zij jouw boodschap in één oogopslag. Om de boodschap dan te laten opvallen, is pakkende content van belang. Kies in een etalage bijvoorbeeld aan bewegende content die jouw doelgroep gemakkelijk naar binnen lokt.

Zit de ontvanger voor langere tijd naast jouw narrowcasting beeldscherm, dan kun je voor een grotere lading aan informatie kiezen.

Tip 3: Kies voor relevante informatie

Mensen hebben maar een aandachtsspan van acht seconden. Om je doelgroep op de juiste plek te prikkelen is het van belang dat je in de Narrowcasting content strategie aan de slag gaat met relevante informatie. Informatie die de doelgroep iets oplevert op dat specifieke moment. Hierbij is het van belang dat de informatie up-to-date is. Content dat niet meer geldig is, is nutteloos en dus niet relevant. Blijf altijd op de hoogte van de laatste ontwikkelingen en prikkel jouw bezoeker met de nieuwste ontwikkelingen.

Tip 4: Zorg dat de content past bij jouw bedrijf

Ieder bedrijf heeft zijn eigen identiteit met een eigen logo, kleuren, normen en waarden. Door de Digital Signage content in dezelfde stijl te ontwerpen, zorg je ervoor dat deze past bij de organisatie en hetzelfde gevoel uitstraalt. Hierdoor ontstaat er een herkenbaarheid en consistentie, waardoor de bezoeker zich sneller zal hechten aan de content. De boodschap zal zo beter blijven hangen en uiteindelijk een groter effect hebben.

Tip 5: Maak gebruik van bewegende beelden

Communicatie is overal. Om écht op te vallen tussen deze stroomvloed aan berichten, dien je jouw Narrowcasting zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Hoe doe je dit? Met bewegend beeld. Bewegende beelden trekken de aandacht en zijn vermakelijker dan stilstaande content. Let op: zorg er wel voor dat het bewegend beeld niet té overheersend is. Dit wordt vaak juist als vervelend ervaren.

Aan de slag met Narrowcasting content bij ZetaDisplay

Ben jij klaar om aan de slag te gaan met effectieve Digital Signage content? ZetaDisplay is jouw partner en ondersteunt je graag bij een succesvol resultaat. Onze specialisten denken met je mee en toveren jouw content om tot opvallen. Narrowcasting biedt dé meerwaarde om jouw doelgroep te overtuigen en die informatie te bieden die er op dat moment toe doet. Met de schermen kun je actief inspelen op de behoefte van de klant en de huidige ontwikkelingen tonen, waardoor de informatie op ieder moment relevant blijft. Ben jij benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen met de Narrowcasting content? Probeer onze software nu dertig dagen gratis uit of neem contact op met onze specialisten.