; ; Skip to main content Skip to search

Volvo Cars Finland

Introductie

ZetaDisplay werkt sinds 2016 samen met Volvo Cars Finland aan een missie om de communicatie van haar volledige dealernetwerk te digitaliseren.

Dit werd in 2021 bereikt, waarbij het netwerk van meer dan 30 dealers nu in staat is om hun marketingmateriaal in realtime bij te werken, waardoor er minder gedrukte middelen nodig zijn, er tijd wordt bespaard, er geen afval meer is en elke vestiging altijd up-to-date is.

Mazda gebruikt de ZetaDisplay oplossing in Volvo is het meest gerespecteerde automerk in Finland volgens het Brands 2021 onderzoek van Taloustutkimus en Kauppalehti. De rangschikking is een bewijs van het succes op lange termijn en van de merkwaarden die synoniem zijn met de Finse klanten, met een combinatie van veiligheid, duurzaamheid en waardering voor individualiteit.

De uitdaging

Volvo heeft een netwerk van meer dan 30 dealers in Finland en het is altijd een uitdaging geweest om het gedrukte marketingmateriaal up-to-date te houden. Door het hoge communicatietempo in de sector moet marketingmateriaal bij autodealers voortdurend worden bijgewerkt. In het verleden was dit onnodig tijdrovend voor de teams van de dealers en leidde dit tot een aanzienlijke verspilling van materiaal, geld en natuurlijke hulpbronnen. Nieuwe brochures en prijslijsten moesten voortdurend worden gedrukt, naar de winkels worden vervoerd en verouderd materiaal moest worden gerecycleerd.

Oplossing

De Digital Signage-oplossing van ZetaDisplay heeft de behoefte aan gedrukt marketingmateriaal volledig weggenomen. De digitale displays zijn strategisch geplaatst in het hele dealerschap om het traject te complementeren dat klanten afleggen wanneer ze een nieuwe auto kopen of voor onderhoud komen.

Digital Signage-oplossingen zijn geplaatst bij de ingang om klanten te helpen bij de oriëntatie, bij klantenservice-stations en in de klantenlounge, waar klanten kunnen wachten op het onderhoud of de vervanging van hun auto. Er zijn ook schermen geplaatst bij de werkstations van de monteurs.

De inhoud op de schermen varieert naargelang de tijd van het jaar en voor waar klanten zich op hun unieke aankooptraject bevinden.

Wanneer nieuwe klanten hun voertuigvoorkeuren configureren, worden korte instructie- en informatievideo’s getoond om hen te helpen begrijpen hoe de verschillende auto-uitrustingen werken en welke kleuren en accessoires beschikbaar zijn.

In de wachtruimtes kunnen klanten langere videocontent bekijken over onderwerpen als Volvo’s duurzame ontwikkeling of de autonome toekomst van het autorijden, en zo worden ze ondergedompeld in de waarden en de levensstijl van het merk.

Het display- en contentconcept van ZetaDisplay is schaalbaar, zodat het flexibel kan worden toegepast in Volvo-dealerbedrijven van verschillende grootte. De meest uitgebreide displaypakketten zijn beschikbaar bij dealers in het grootstedelijk gebied Helsinki, alsook in Turku, Oulu en Tampere.

Voordelen

De digitale communicatieoplossing heeft Volvo geholpen een papierloos marketingconcept te realiseren, waardoor tijd en middelen worden bespaard. Het is voor de marketingafdeling eenvoudiger om marketingcontent te beheren en in-store materialen zijn nu altijd up-to-date.

Zichtbare digitale communicatie ondersteunt ook Volvo’s verantwoordelijke, technologisch geavanceerde en vooruitstrevende Premium merk.

“De samenwerking met ZetaDisplay is zeer professioneel verlopen. We zijn van meet af aan een gezamenlijk werkmodel overeengekomen en sindsdien hebben zij de volledige verantwoordelijkheid genomen voor het beheer van het hele redesign. Bij ZetaDisplay worden zaken tot het einde toe doorgevoerd en je kunt zien dat het Zeta-team geïnteresseerd is in een goed uitgevoerde klus.”

Jenny Korpimäki-Oksanen, Fleet & Sustainability Manager, Volvo Car Finland

“We hebben al eerder digitale displayoplossingen gebruikt. Maar bij dit laatste redesign komt het wow-effect van het feit dat Digital Signage is geïntegreerd als een natuurlijk onderdeel van het vaste meubilair en het winkelconcept, met als resultaat een professioneel en visueel interessant eindresultaat.”

;