Digital Signage heeft de manier waarop we info delen en bekijken, compleet heeft veranderd. Het gaat hier eigenlijk om digitale schermen die allerlei soorten informatie laten zien. Denk aan tekst, plaatjes, video’s, en zelfs live uitzendingen. De informatie kun je in real-time laten zien. Dat betekent dat je geen ouderwetse, stoffige borden meer nodig hebt. In plaats daarvan kun je met een paar simpele klikken met de tijd meegaan en info aanpassen wanneer je maar wilt. Voor bedrijven betekent dit dat je prijzen, aanbiedingen en productinfo meteen kunt updaten, zonder gedoe.
Real-time communicatie met engagement
Misschien wil jij als bedrijf ook schermcommunicatie kunnen gebruiken en ben je benieuwd wat er voorafgaat aan het moment dat jouw boodschap zichtbaar is op het scherm. Dat is te beschrijven in de volgende zeven stappen:
Een van de grootste voordelen van Digital Signage is de flexibiliteit om informatie in real-time aan te passen. Dit betekent dat bedrijven snel kunnen reageren op veranderende omstandigheden, prijzen kunnen updaten, en actuele informatie zoals nieuws en weer kunnen delen.
Ook maakt digital signage interactieve communicatie mogelijk. Klanten kunnen informatie aanvragen, producten vergelijken en zelfs directe actie ondernemen, zoals het plaatsen van bestellingen in winkels. Dit verhoogt de betrokkenheid en kan leiden tot een verbeterde klantbeleving.
Meerwaarde voor bedrijven
Met deze geavanceerde software kunnen bedrijven inhoud richten op specifieke doelgroepen. Demografische gegevens, locatie en tijdstip van de dag kunnen allemaal worden gebruikt om relevante boodschappen te leveren, wat leidt tot effectievere marketinginspanningen. Daarnaast kan het ook de klantloyaliteit vergroten en de merkperceptie verbeteren.
Gekeken naar kosten is digital signage ook een fantastische optie voor de reclame van jouw bedrijf. Met deze digitale borden is het niet meer van belang dat er traditionele borden afgedrukt en vervangen worden. Het bespaart niet alleen geld op de lange termijn, maar is ook milieuvriendelijker.
Het beheer
Het beheren van Digital Signage-netwerken kan op afstand gebeuren via speciale software. Dit maakt het eenvoudig om content toe te voegen, te verwijderen of bij te werken, zelfs voor organisaties met meerdere locaties.
Creativiteit en zichtbaarheid
Bewegende beelden trekken meer aandacht dan statische borden, waardoor de zichtbaarheid van boodschappen wordt vergroot. Hierdoor kunnen bedrijven hun boodschappen effectiever overbrengen aan hun doelgroep. Daarnaast is het mogelijk om video’s, animaties en interactieve elementen te integreren om de impact te vergroten.
Digital signage voor jouw bedrijf
Wil jij graag mee met de tijd door de reclame van jouw bedrijf op een mooie, digitale manier te vertonen? Bij ZetaDisplay denken we graag met je mee. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.