Jouw boodschap doet ertoe en je schreeuwt deze het liefst van de daken zodat jouw doelgroep in beweging komt. Helaas is gebleken dat het schreeuwen van de daken niet de meest effectieve manier van adverteren is. Adverteerders kunnen hun reclame-uiting met Out Of Home Advertisement bij een grote groep mensen laten overkomen.
In dit artikel lees je:
- Wat Digital Out Of Home Advertising is;
- Welke vormen van Out of Home Advertising er zijn
- Wat de voordelen van Out Of Home advertising zijn;
- Waarom Digital Out Of Home de toekomst heeft.
Wat is Out of Home Advertising?
Alle reclame-uitingen die je buitenshuis kunt tegenkomen behoren tot Out of Home advertising. Het Nederlandse woord voor Out of Home advertisement, buitenreclame, zal vast een belletje doen rinkelen. Voorbeelden van Out of Home Advertisement zijn: de posters die je tegenkomt in de bushokjes, de sandwichborden om een verkeerspaal en de billboards langs de snelweg.
Twee vormen van Out of Home advertising
Er bestaan twee manieren van het buitenshuis tonen van reclame-uitingen. Een adverteerder kan op de traditionele wijze zijn boodschap verkondigen, maar heeft dankzij de mogelijkheden van Narrowcasting in het straatbeeld een nieuwe manier om te adverteren.
1. Traditionele Out of Home advertising
Wie vandaag de dag een stap buiten de deur doet, komt gegarandeerd een vorm van traditionele Out of Home Advertisement tegen.
Waar vind je traditionele Out Of Home Advertisement?
Je kunt traditionele Out of Home Advertisement herkennen van de bushokjes, billboards en andere bedrukte banners waar vaak onopgemerkt aan voorbij gegaan word. Ondanks dat veel mensen onopgemerkt voorbijlopen aan deze vormen van Out of Home Advertisement, is buitenreclame nog steeds een effectieve manier om een groot publiek te bereiken.
2. Digital Out of Home advertising (DOOH)
Vandaag de dag vind veel van de communicatie tussen consumenten, bedrijven en organisaties plaats via een scherm. De mogelijkheden voor adverteerders om digitaal buitenshuis te adverteren is dan ook fors toegenomen. Dankzij de steeds verder ontwikkelde digitale samenleving is DOOH dan ook niet meer weg te denken.
Waar vind je Digital Out Of Home Advertisement?
Digital Out of Home Advertising is wat je steeds vaker tegenkomt in winkelstraten. Met digitale reclamezuilen brengt men de voorbijganger op de hoogte van acties, nieuwe producten of eventuele drukte in de stad. Deze vorm van Digital Signage maakt gebruik van de digitale mogelijkheden om het gedrag van de consument te beïnvloeden.
De voordelen van Digital Out Of Home advertisement.
De samenleving is aan het ontwikkelen en wordt steeds digitaler. Om die reden begint Digital Out Of Home Advertisement een steeds belangrijkere rol te spelen. DOOH beschikt daarom over verschillende voordelen ten opzichte van de traditionele manier van Out Of Home Advertising. Deze hebben wij voor je onder elkaar gezet.
- Bezoekers op het juiste moment de juiste boodschap tonen.
- Als adverteerder ben je niet gebonden aan één boodschap
- Aanpasbare berichten tonen afhankelijk van het moment van de dag
- Narrowcasting schermen zorgt voor meer beleving dan de traditionele OOH-reclame.
Digital Out Of Home Advertising: de toekomst
Sta je wel eens stil bij het aantal schermen dat je dagelijks tegenkomt? In een winkelstraat zie je steeds vaker etalages die gebruik maken van digitale displays.
Het aantal digitale schermen, ook wel Narrowcasting genoemd, is in de afgelopen jaren fors gegroeid. De doeleinden waarvoor Narrowcasting ingezet kan worden loopt uiteen van retail tot wachtkamers in ziekenhuizen. Overal waar groepen mensen zich concentreren en verblijven kan DOOH ingezet worden.
Zetadisplay, de expert in Narrowcasting
Binnen ZetaDisplay is het geloof in de kracht van digitale communicatie enorm. Wij denken dat Digital Signage de belangrijkste en meest effectieve instrument is om gedrag op een (beslissings) moment te beïnvloeden. Of je nu in retail, publieke sector of het bedrijfsleven actief bent, met digital signage bereik je jouw klanten, bezoekers en medewerkers makkelijker.