Tegenwoordig is het straatbeeld overladen met boodschappen: een reclamebord hier, een poster daar. Het wordt steeds moeilijker om op te vallen in de waterval aan berichten die dagelijks verschijnen. Om je doelgroep te bereiken en te verleiden is steeds meer nodig dan een simpele boodschap. Maar hoe zorg je er dan voor dat jouw content wél blijft hangen?
Wat is contentcreatie?
Je wilt wat vertellen. Je wilt je doelgroep vermaken en tegelijkertijd activeren om over te gaan tot de door jouw gewenste actie. Hebben we het over een boodschap overbrengen, dan spreken we van contentcreatie. Iedere uiting is een vorm van content. Dagelijks nemen mensen behoorlijke hoeveelheden content tot zich. De uitdaging om een boodschap te laten slagen, wordt hierdoor steeds groter. Met content wil je je doelgroep prikkelen en uiteindelijk overtuigen in de juiste richting. Om te slagen in de content creatie is een unieke boodschap dus van belang.
Hoe creëer je krachtige content?
Om een boodschap over te brengen, is het belangrijk dat je dezelfde taal spreekt als jouw doelgroep. Je wilt dat jouw doelgroep zich betrokken voelt tot het bericht.
Heldere en passende communicatie is essentieel. Door op één specifieke groep te focussen is het makkelijker om goede content te maken en deze in te zetten voor het gewenste publiek. Waar de content in een bankkantoor commercieel is, is deze in de gezondheidszorg ineens een stuk gemoedelijker. Bovendien moet de content relevant en actueel zijn. Zo laat je zien dat je op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen, waardoor de boodschap de aandacht zal vragen. We passen de content aan naar de behoefte van je publiek en zorgen voor een inspirerend effect met relevante informatie.
Trek de aandacht met onze Narrowcasting software
We hebben de boodschap voor het gewenste publiek. Nu komt het aan op een geschikt communicatiemiddel voor de content. Je wilt de aandacht van je publiek trekken. Je kunt hier kiezen voor een foldertje of een poster, maar deze middelen lijken steeds minder effectief. Bij ZetaDisplay geloven we in de kracht van digitale communicatie met behulp van Narrowcasting software.
Met behulp van jouw eigen professionele tv-kanaal zorg je voor een doelgerichte zending van de boodschap van de juiste doelgroep op het juiste moment. Sterker nog: het is bewezen dat Narrowcasting het meest effectieve instrument is om gedrag op een (beslissings)moment te beïnvloeden. Maar hoe draagt Narrowcasting software bij aan een krachtige content creatie?
Effectieve contentcreatie met Narrowcasting
Met Narrowcasting, ook wel Digital Signage genoemd, wordt de content overgebracht via een netwerk van audiovisuele displays (televisieschermen). Waar eerst gebruik werd gemaakt van papieren posters, kies je nu voor bewegende schermen. Naast de eenvoudigheid van het gebruik, zijn de displays zeer prikkelend en vermakend. Met Narrowcasting kun je een bewegende boodschap overbrengen in talrijke mogelijkheden. De Digital Signage schermen zijn een zeer effectieve manier om content over te brengen én de juiste doelgroep te bereiken. Met de juiste boodschap in combinatie met de Narrowcasting zul jij het verschil maken bij klanten, medewerkers, patiënten of bezoekers. Iedere branche heeft baat bij krachtige content creatie met de Narrowcasting software. Je hoeft de ontvangers niet te vragen om de boodschap te bekijken; je duwt deze letterlijk voor hun neus.
Dit kun je bereiken met krachtige content
Contentcreatie kan in een breed scala aan toepassingen gebruikt worden. Welke boodschap je ook wilt overbrengen, Narrowcasting kent geen grenzen. Via een Narrowcasting ben je in staat om snel en efficiënt relevante content onder je doelgroep te brengen. Zo kun je de bezoekers op een evenement voorzien van geheel andere content dan de medewerkers in een organisatie. Televisieschermen zijn schaalbaar en inzetbaar op de manier die jij wenst. Je bent bereid om op het juiste moment content in te zetten die voor díe doelgroep geschikt is. Met een contentmanagement systeem leg je eenvoudig vast wanneer welke content getoond wordt. Het systeem past dit vervolgens automatisch toe.
Maak kennis met ZetaDisplay
Begin vandaag nog met jouw krachtige contentcreatie middels onze Narrowcasting software. Voor iedere branche is er een passende oplossing. Zorg voor een effectief bereik van jouw klanten, bezoekers of medewerkers op het juiste moment.
Zetadisplay helpt je graag bij maatwerk contentcreatie, die past bij jouw doelgroep én het gewenste effect zal treffen. Van geschikte productie van de content tot implementatie en beheer: wij zorgen dat het gehele proces in goede banen wordt geleid. Heb je vragen over de mogelijkheden of wil je eens sparren over een goede content creatie?
Neem gerust even contact met ons op. Onze specialisten adviseren je graag en maken jouw content creatie met Narrowcasting tot een succes.