COMMUNICEREN IN DE 1,5-METER SAMENLEVING

Zoveel mogelijk thuis blijven en anderhalve meter afstand bewaren zijn lastige opgaven voor ons, mensen. Maar beide helaas wel een must sinds het corona-virus zich razendsnel begon te verspreiden met alle gevolgen van dien. Zolang er geen vaccin is, zijn thuis blijven en afstand bewaren essentieel om het virus te kunnen ‘overwinnen’. Ook voor ondernemers is dit een onzekere periode waarin zij veel te verduren krijgen. Horeca en winkels gingen dicht, beroepen die niet meer uitgevoerd mochten worden en veelal ook angst die leefde (en nog leeft) onder de mensen.
Langzaamaan komt de maatschappij weer een beetje op gang. Juist nu is het van groot belang om iedereen goed te informeren om een volgende uitbraak van het virus te voorkomen. Informeren over regels die er gelden, maar juist ook het geven van een stukje zekerheid door te kunnen vertellen dat het bijvoorbeeld rustig is in je winkel zodat mensen veilig kunnen winkelen. Maar ook zeker een gevoel van verbinding kunnen brengen. Angst overwinnen. Het gevoel dat we elkaar steunen, er voor elkaar zijn en ook op 1,5 meter afstand van elkaar kunnen houden.
Het is dan ook erg fijn om te zien dat in onze branche schermen voor deze positieve doeleinden kunnen worden ingezet. En dat binnen zorginstellingen, kantooromgevingen en ook binnen de retailomgeving dit medium op alle mogelijke manieren wordt ingezet om mensen te helpen. Met een boodschap waar mensen zich fijn bij voelen. Het helpt een stukje zekerheid en vertrouwen te geven in deze nu nog zo onzekere periode. Het houdt mensen alert, het houdt mensen samen, ook al is het op 1,5 meter afstand.