KLANTBELEVING VERBETEREN MET DIGITALE HULPMIDDELEN

Het gevoel dat klanten overhouden aan interacties, indrukken en off- en online impressies met bedrijven of organisaties noemt men de klantbeleving. Vandaag de dag zul je dit begrip steeds vaker langs horen komen omdat steeds meer organisaties de waarde van een optimale klantbeleving inzien.

Ondernemers zien vaker de kans om met digitale hulpmiddelen de klantbeleving te verbeteren. Uit onderzoek van Amerikaanse IT-bedrijf Cisco blijkt dat 80% van winkelende voorbijgangers zich laat verleiden om een winkel in te lopen als deze digitale hulpmiddelen inzet in etalages.

Inzicht krijgen in de klantbeleving

Wie de klantbelevenis, of de Engelse vertaling wilt verbeteren zal allereerst een inzicht moeten krijgen in de huidige klantreis. Het in kaart brengen van de interacties tussen klant en organisatie is met een customer journey map eenvoudig uit te tekenen. De route die een klant bewandeld op dit moment kan als vertrekpunt dienen in de reis naar een optimale klantbeleving. Zo kun je bezoekers inspireren en een overgetelijke ervaring meegeven en blijf je top-of-mind.

De beleving verbeteren met digitale hulpmiddelen

Met de inzichten uit de klantreis bekend, kun je kijken welke Touch points tussen klant en organisatie geoptimaliseerd kan worden. Hoewel er sector afhankelijke uitdagingen kunnen zijn, helpen digitaal hulpmiddelen altijd bij 4 pijlers:

  1. Imago
  2. Verbinding
  3. Efficiëntie
  4. Conversie

Winkel-ervaring verbeteren; Narrowcasting maakt het verschil

Met digitale communicatie maak je het verschil. Door instore signage, een vorm van schermcommunicatie, is het mogelijk om specifieke locaties te voorzien van op maat gemaakte boodschappen.

Dankzij de mogelijkheden die Narrowcasting biedt, is het straatbeeld letterlijk en figuurlijk veranderd van analoog naar digitaal.

  • Een omnichannel-ervaring waarbij online en de fysieke winkel op elkaar aansluiten.
  • Trekt voorbijgangers aan en genereert verkeer naar de winkel.
  • Houdt de klant langer in de winkel en geeft een hogere conversie.
  • Past verschillende aanbiedingen aan per doelgroep of een specifiek tijdstip van de dag.
  • Stimuleert impulsaankopen op het verkooppunt.

Hulp nodig bij de inzet van digitale middelen?

Neem jouw klant serieus en verhoog de klantbeleving met Digital signage. ZetaDisplay weet als geen ander hoe ondernemers hun narrowcasting inzetten voor een optimale klantreis- en beleving.