REFLECTEREN OP HET JAAR 2020!

Na de publicatie van het ZetaDisplay eindejaarsrapport voor 2020, blikt Hans-Christiaan de Vaan, ZetaDisplay Nederland Country Director terug op de gebeurtenissen van de afgelopen 12 maanden.

Waar begin je als je het over 2020 hebt? Laten we zeggen dat het een avontuur is geweest!

We begonnen het jaar met het opnemen van een nieuw bedrijf in het ZetaDisplay team. In Q3 2019 namen we CMS-softwaremakers Gauddi over en werd besloten dat we vanaf januari 2020 één bedrijf zouden worden met een opgefriste structuur, een nieuw managementteam en één duidelijke richting.

Het samenvoegen van twee bedrijfsculturen die samenkomen is nooit een gemakkelijke overgang, maar we gingen meteen van start met ons nu 64 sterke team. Allemaal ongelooflijk goed geïnformeerde experts in hun vakgebied, die naadloos kunnen samenwerken. Dit omvatte elke bedrijfsafdeling, inclusief verkoop, ondersteuning, content creatie en installatie.

Toen, in maart, sloeg Covid toe. In een oogwenk mocht niemand meer naar kantoor en moest iedereen overgaan op thuiswerken. Het in stand houden van de digitale workflow onder deze omstandigheden was een uitdaging voor elke organisatie ter wereld, laat staan voor een nieuw gestructureerd team dat nog bezig was zijn ritme te vinden.

Maar ik ben er trots op te kunnen zeggen dat we het voor elkaar hebben gekregen. Eén ding is nog nooit zo duidelijk geweest als in 2020: mensen doen zaken met mensen. Dat geldt voor klanten en leveranciers, maar ook voor collega’s. We hebben de digitale cultuur omarmd en zijn elkaar blijven leren kennen en werken via online platforms. Dit is een echt bewijs van ons briljante team en hun passie om dit waar te maken.

De sterke financiële resultaten zijn bijzonder lonend in een jaar waarin we de strijd aangingen met een wereldwijde pandemie.

We zijn blij met onze NPS-score van +10 met tevredenheid in alle afdelingen, vooral van support, omdat het ondersteunen van onze klanten door deze uitdagende tijden de kern van onze missie is geweest.

We zijn trots op onze langdurige relaties met klanten, door hen te leren kennen en op te treden als een verlengstuk van hun team om hen te helpen met hun digitale transformatiestrategieën. We hebben onze langetermijnrelaties met Total en Randstad verlengd en zullen ook de komende jaren hun voorkeurspartner zijn. Daarnaast heeft KPN ons gekozen om een andere nieuwe winkelformule te ondersteunen. We werken al sinds 2007 met trots met hen samen, waarbij onze activiteiten samen met die van hen zijn gegroeid en onze oplossingen en diensten steeds flexibeler werden om aan hun behoeften te voldoen.

We zijn ook dicht bij onze gerespecteerde klanten uit de live-evenementen- en bioscoopsector gebleven, die veel te lijden hebben gehad van Covid, waaronder Pathé, Amsterdam RAI en Ziggodome, om er maar een paar te noemen. Wij werken al sinds 2006 met deze bedrijven samen, zijn partners door dik en dun en zullen hen op alle mogelijke manieren blijven steunen.

Bovenal ben ik trots op het team in Nederland voor hun flexibiliteit en veerkracht, het aangaan van nieuwe relaties, het naadloos samenwerken en het klaarstaan voor onze klanten.

In 2021 zullen we verder bouwen op dit fundament en zullen we nog meer als één organisatie opereren, zowel binnen Nederland als binnen de ZetaDisplay Group.