Van advertenties op A4 naar geautomatiseerde content: Randstad’s digitale transformatie
In deze case lees je hoe het inzetten van innovatieve technologieën zoals onze software Engage, ervoor kan zorgen dat de content strategie bijna volledig geautomatiseerd kan worden met als resultaat: maximale relevantie op elke locatie én tijdsbesparing bij medewerkers.
Uitdaging
De grootste verandering in de banenmarkt is de rol die het internet is gaan vervullen: een nieuwe baan zoek je online. Randstad investeert dan ook flink in een altijd actueel online banenaanbod, online carrière advies, persoonlijke e-learning omgevingen en meer.
Het vinden van de perfecte match tussen baan en sollicitant blijft mensenwerk. De meer dan 140 vestigingen van Randstad, waar werkgevers, intercedenten en sollicitanten elkaar ontmoeten zijn daarom net zo belangrijk in de kanalen mix van Randstad, maar de vestigingen pasten steeds minder bij de moderne aanpak in de andere kanalen. Reden voor Randstad om hun marketing & communicatie strategie écht omnichannel neer te zetten en de vestigingen te digitaliseren. Weg met traditionele etalages met vergeelde A-4tjes!
Oplossing
ZetaDisplay heeft voor Randstad een complete digitale transformatie vormgegeven. Van concept en scherm tot contentstrategie – ZetaDisplay implementeert en beheert alle belangrijke communicatiemiddelen. Per vestiging realiseerden wij meerdere beeldschermen in de etalages, die passanten informeren over het actuele vacatureaanbod van Randstad. ZetaDisplay bouwde hiervoor een koppeling en technologie zodat de regionaal relevante banen automatisch worden opgenomen in álle berichten. Bijvoorbeeld de vacatures van topwerkgevers en de meest interessante banen binnen tien kilometer van de vestiging. De schermen zijn dus altijd actueel, altijd up-to-date.
Aangezien het managen van content hiermee voor het overgrote deel is geautomatiseerd, houden medewerkers tijd over voor hun kerntaken.
Digital Signage is voor Randstad dé tool om lokale medewerkers echt als marketeers van hun eigen succes in te zetten. Vacatures worden vanuit een database automatisch op de schermen getoond, waarbij ze gefilterd worden op postcode om maximale relevantie te behalen op elke locatie. Dit heeft gezorgd voor een omnichannel succesverhaal dat internationale aandacht genereert.
[Text Wrapping Break]Randstad heeft met ZetaDisplay bewust gekozen als professionele partner op het gebied van digitale schermcommunicatie. Niet alleen de content, maar ook de stabiliteit van de oplossingen zijn essentieel voor een geslaagd omnichannel concept. Daarbij hoort specifieke expertise; of het nu gaat over de uitrolambitie (140 vestigingen), de implementatie van de oplossingen in de draadloze infrastructuur op de vestigingen, of het neerzetten van een duidelijke content visie op de communicatiekanalen. ZetaDisplay ontzorgt zo de IT- en marketing-communicatieafdelingen van Randstad maximaal. Volledig a tot z dus.
Voordelen
Hyper-relevant aanbod met meer impact: De uitzending die voor 95% geautomatiseerd wordt gegenereerd, maakt het mogelijk om zeer actueel en relevant te zijn door bijvoorbeeld lokaal aanbod een prominente plaats te geven zonder extra handelingen door de intercedenten. Er is meer impact dan voorheen, waardoor de zichtbaarheid van de vestiging wordt vergroot en de boodschap van Randstad ook écht overkomt.
Actuele informatie: Automatische updates zorgen ervoor dat alleen de meest relevante en actuele vacatures worden weergegeven, wat sollicitanten helpt om snel de juiste opties te vinden.
Verhoogde zichtbaarheid: Digitale etalages trekken meer aandacht dan traditionele papieren advertenties, waardoor de kans groter is dat passanten de vacatures opmerken.
Efficiëntie voor medewerkers: Door het automatiseren van content management hebben medewerkers meer tijd voor hun kerntaken.
Omnichannel benadering: De integratie van digitale schermcommunicatie koppelt online met fysiek, waardoor Randstad beter aansluit bij de verwachtingen van de sollicitant van nu en van de toekomst.
Let’s talk Digital Signage!
Wil je weten wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen?