Introductie
Luxaflex® is als premium brand voor raambekleding en buitenzonwering continu bezig met innovatie. Om elke klant een perfecte raamoplossing en de best mogelijke winkelervaring te bieden, worden de Luxaflex® producten via een netwerk van showrooms verkocht. Spraakmakende productlijnen worden gecombineerd met continue doorontwikkeling van salestools in het dealerkanaal. Dit dealerkanaal bestaat alleen in de Benelux al uit zo’n 600 onafhankelijke verkooppunten.
De uitdaging
In een vorige generatie shop-in-shops hielp ZetaDisplay de dealers al met inspiratie en verkoopondersteunende informatie door Digital Signage in te zetten. Maar het werd in 2017 tijd om de formule te herzien; geworteld in de huidige moderne tijd, zonder technische drempels.
Hoe kan een dealer echt worden geholpen bij het uitleggen en aanprijzen van de Luxaflex producten?
Oplossing
Bouwend op de ervaring van ZetaDisplay in andere contexten en gebaseerd op een aantal uitgangspunten ontwikkelde ZetaDisplay samen met Luxaflex een shop concept dat de dealers echt helpt in hun verkoopgesprek. Een splinternieuwe shop vol inspiratie. Luxaflex® toont in haar prachtig vormgegeven shop een groot deel van haar assortiment. Je kunt het vastpakken, ruiken en voelen. De overzichtelijke presentatie wordt aangevuld met Digital Signage; op heel bijzondere wijze heeft ZetaDisplay een groot 65″ scherm geïmplementeerd wat het Luxaflex® assortiment écht tot leven brengt.
Als de dealer een voorbeeld product pakt en bij het scherm zet, wordt automatisch bijpassend videomateriaal afgespeeld. Zo is in een oogwenk te zien hoe het product past in bijvoorbeeld een modern interieur en hoe een kleur tot zijn recht komt in de volle zon. Er is echt sprake van een WOW factor bij het winkelend publiek, al de video’s instarten. Daarnaast kan de dealer ook content afspelen met de speciale pasjes, die door een verborgen lezer worden uitgelezen. De productinformatie en -inspiratie zijn altijd up-to-date en een lust voor het oog.
Voordelen
De shop van Luxaflex® is intuïtief interactief! Ze worden uitgerold over de hele wereld. Ze zijn inmiddels actief in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk, Zweden, Denemarken, Finland, Noorwegen, UK en Zuid-Afrika. Dit technologische geavanceerde concept is gebouwd op twee pijlers; ZetaDisplay CMS voor slim assortiment & content management en RFID technologie voor de WOW op de winkelvloer. De oplossing is schaalbaar waardoor marketing per land eenvoudig te beheren is, maar is wel zo opgezet dat niet telkens opnieuw het wiel uitgevonden hoeft te worden.