; ; Skip to main content Skip to search

Laattapiste

Introductie

Laattapiste is een familiebedrijf in badkamers en vloeren met acht winkels in heel Finland. Ze begonnen hun digitale transformatie in de zomer van 2021 met de wens om Digital Signage-oplossingen in te zetten om klanten te inspireren, uitgebreide opties te presenteren en de marketingmiddelen van het bedrijf aanzienlijk efficiënter te maken.

De uitdaging

Het productassortiment van Laattapiste omvat bijna 30.000 producten, waarvan de afbeeldingen en gegevens zijn opgeslagen in een gecentraliseerd Product Information Management (PIM) systeem. Een belangrijke uitdaging was hoe het brede assortiment van producten zichtbaarder te maken voor klanten en hoe de gegevens in het PIM-systeem effectiever te gebruiken voor marketing.

Laattapiste, bekend om haar kwaliteit en klantenservice, wilde ook alternatieve badkamersuites op een meer inspirerende manier presenteren voor klanten die de winkel bezoeken.

Oplossing

ZetaDisplay leverde een volledige turnkey oplossing die begon met de digitalisering van alle klantencommunicatie in de winkel. Dit omvatte een vlaggenschip LED-display bij de ingang van de winkel en een digitaal display voor elke productcategorie. Een speciale display met video’s over oplossingen voor professionele installateurs werd geplaatst in het handelsgedeelte van de winkel.

De content wordt beheerd door de eigen content management software van het bedrijf, met een op maat gemaakte integratie met het gecentraliseerde PIM-systeem van Laattapiste waar alle productgegevens worden opgeslagen.

Deze datarijke interface geeft toegang tot productinformatie, afbeeldingen en video’s, zodat marketingcampagnes snel en efficiënt kunnen worden gecreëerd en gedeeld naar de schermen, beheerd door de marketingafdeling van Tilepoint. Hierdoor is er geen gedrukt marketingmateriaal meer nodig.

Dynamische prijzen zorgen voor onmiddellijke automatische updates in lijn met de marktomstandigheden en dayparting van content betekent dat klanten de juiste boodschap te zien krijgen voor hun winkelbehoeften.

Voordelen

Deze Digital Signage oplossing heeft de winkels van Laattapiste in het moderne tijdperk gebracht.

De displayoplossingen verbeteren de visuele aantrekkingskracht van de winkels en presenteren de klanten inspirerende visuele inhoud en alternatieve badkamerontwerpen. 3D-modellering geeft de klant een idee van hoe hun nieuwe badkamer eruit zal zien terwijl ze nog in de winkel zijn, waardoor het voor de klant gemakkelijker wordt om een aankoopbeslissing te nemen.

De displays bieden ook de mogelijkheid tot personalisatie en tot het richten van de inhoud op tijd en regio. In de ochtenduren worden de schermen getimed met content die geschikt is voor professionele installateurs, terwijl overdag op de digitale schermen producten en promoties te zien zijn die de consument inspireren. Op die manier krijgen verschillende klantengroepen gericht de informatie waarin zij waarschijnlijk het meest geïnteresseerd zijn.

Narrowcasting-oplossingen zorgen niet alleen voor een betere klantenervaring, maar verhogen ook de marketingefficiëntie en -dynamiek van het interne team. Er worden kosten bespaard omdat de gegevens in het PIM-systeem nu rechtstreeks voor marketing kunnen worden gebruikt, waardoor middelen worden bespaard voor zowel het marketingteam als de winkels.

Digitale displays maken het mogelijk een breder scala aan producten te tonen en nieuwe producten efficiënter te communiceren.

.

;