Skip to main content Skip to search

Case

KFC Restaurant

De bekendste restaurantketen in gefrituurde kip op zoek naar een praktische oplossing voor klanten én werknemers

De efficiëntie van digitale menukaarten in combinatie met de gebruiksvriendelijke software van ZetaDisplay, een speciale coating om de levensduur van de schermen te verlengen én een oplossing voor de interne communicatie: dit alles zorgde voor de digitale transformatie van KFC in Nederland.

Uitdaging

KFC had twee duidelijke uitdagingen. De eerste was het vinden van een digitale vervanging voor hun traditionele menuborden, want deze hadden beperkte flexibiliteit en hierop werd het promoten van promoties en campagnes altijd een uitdaging. De inhoud zou centraal én lokaal gewijzigd moeten worden, om zo efficiëntie te bevorderen.

Daarnaast zochten zij een geschikt medium om te kunnen communiceren met hun werknemers, zodat zij hen op de hoogte kunnen stellen van de hygiëne voorschriften, het laatste personeelsgerelateerde nieuws en uiteraard een stukje vermaak in de vorm van Nu.nl, social media en eventuele verjaardagen.

Een zeer belangrijk detail is dat de schermen beschermd zijn tegen vet, vocht en stof, omdat er in het restaurant uiteraard dagelijks gefrituurd wordt.

Oplossing

Voor KFC ontwikkelde ZetaDisplay een flexibel systeem dat vanaf verschillende plekken bestuurd kan worden. Is er bijvoorbeeld een nieuwe promotie beschikbaar, of een actie op een speciale dag? Dan wordt hier extra aandacht aan besteed via een campagne, die gemakkelijk kan worden ingesteld op tijd en dagdeel.

KFC koos onder andere voor LG Webos Monitoren, zonder externe mediaspelers. In combinatie met onze software Engage zijn deze op afstand en lokaal te besturen, wat ervoor zorgt dat de efficiëntie flink verhoogd en de personeelskosten daarmee drukt. Je hebt namelijk geen personeel nodig om de geprinte posters steeds aan te passen, de wijzigingen kunnen door middel van één druk op de knop centraal worden doorgevoerd. Deze specifieke monitoren beschikken over een zogenaamde System On a Chip (SoC) in het scherm wat tot aanzienlijke besparing leidt, zowel initieel als in het operationele beheer, stroomverbruik en onderhoud.

In het restaurant zijn vijf schermen in “portrait modus” als videowall gemonteerd en is één scherm los bevestigd. Onze Digital Signage Software (Engage) levert ook de mogelijkheid om de digitale menuborden afwisselend verschillende campagnes te laten tonen. In de personeelsruimte is een zogeheten “back of house” Digital Signage kanaal gemaakt. Hierop kan KFC het meest recente nieuws, de hygiëne- en veiligheidsvoorschriften en uiteraard ander nieuws delen met de werknemers. Zo blijven zij ook op de hoogte, zonder dat zij actief naar hun e-mail of het intranet moeten

Voordelen

Speciale coating: De digitale schermen van KFC worden op een speciale manier gecoat, zodat de invloeden vanuit de keuken (zoals vet, vocht en stof) niet kunnen doordrinken tot de menuborden. Zo wordt er geen schade aangericht aan de elektronica en gaan de schermen langer mee.

Intern besturingssysteem: het interne besturingssysteem webOS maakt een externe mediaspeler overbodig. Dat beperkt het energieverbruik tot een minimum, wat weer leidt to kostenbesparing.

Eenvoudige installatie & onderhoud: de interne software van onze schermen is eenvoudig te installeren én onderhouden, wat ervoor zorg dat op de korte én lange termijn tijd en kosten worden bespaard.

Wil je meer weten over onze software?

Benieuwd naar wat Digital Signage voor jouw bedrijf kan betekenen?


Neem contact met ons op.