Skip to main content Skip to search

Hurtigruten

Introductie

Hurtigruten werd 127 jaar geleden opgericht en betekent “de snelle route”. Sinds de begindagen heeft de Noorse cruisemaatschappij afgelegen gebieden verkend; eerst in Noorwegen, later over de hele wereld. In de loop der jaren is de focus verschoven van snelle verbindingen naar het worden van de wereldleider in ontdekkingsreizen. ZetaDisplay heeft voor Hurtigruten vijf van de meest prestigieuze cruiseschepen uitgerust met de nieuwste Digital Signage concepten, waarmee de intentie van de onderneming om levenslange herinneringen te creëren, tot leven wordt gebracht.

De uitdaging

Het creëren van een Digital Signage oplossing is afhankelijk van een goed functionerende internetverbinding. Aan de andere kant betekent ontdekkingsreizen naar afgelegen plaatsen gaan. Afgelegen betekent een gebrek aan een online netwerk om systemen te updaten en te monitoren. “We moesten een manier vinden om het gebrek aan een online netwerk aan te pakken, maar toch het systeem lokaal te kunnen updaten”, zegt Ola Saeverås, Managing Director voor ProntoTV, de Noorse dochteronderneming van de Groep die de afgelopen jaren voor Hurtigruten heeft gewerkt.

Oplossing

De hoofdattractie op het schip is het hoogste grootste geïnstalleerde LED-scherm voor een cruiseschip ter wereld. Dit reusachtige scherm verwelkomt de gasten in het hoofdatrium met afmetingen van 17,5 x 6,5 meter.

De ambitie met het scherm was om een eye-catcher te zijn. Om een echt “wow-effect” te bieden aan alle arriverende gasten en de toon te zetten voor de cruise: een buitengewone reis waar digitale ervaringen en real-life sensaties hand in hand gaan.

Om ervoor te zorgen dat relevante content beschikbaar is, zelfs als het schip niet online is, is er een back-up oplossing geprogrammeerd. ZetaDisplay installeerde een hybride oplossing op basis van een standaard CMS (content management systeem) met lokale overbruggingsmogelijkheid met on-premises integraties om dynamisch content binnen te halen.

Dit betekent dat het nog steeds mogelijk is nieuwe inhoud op de schermen te uploaden van de talrijke camera’s en systemen aan boord (zoals snelheid, richting, en nog veel meer).

Het CMS werd geoptimaliseerd voor een minimaal gebruik van het netwerkverkeer en de inhoud wordt lokaal naar de spelers gedownload om te worden afgespeeld, zodat online streaming wordt vermeden. Alleen de noodzakelijke wijzigingen worden gedownload en kunnen worden beperkt tot een tijdstip waarop er verder weinig verkeer is. Bovendien wordt inhoud die van tevoren gepland is, ruim van tevoren gedownload.

Voordelen

De reizigers appreciëren de nieuwe digitale mogelijkheden. Van in totaal 3.750 interacties op een normale reis van twee weken, startten de 500 gasten aan boord 750 unieke sessies. De gebruiksratio van 1,5 keer van de touch table is extreem hoog en de gebruikspatronen op een specifieke reis worden terug gerapporteerd aan Hurtigruten voor optimalisatie en verbeteringen van de aangeboden inhoud.

De expeditieleiders zijn blij dat ze aan boord een tool hebben waarmee ze de komende expedities en wildlife kunnen visualiseren. Ze verzamelen kleine groepen om hen te briefen over de excursies, narrowcasting de inhoud van touch tables op grote schermen waardoor meer mensen kunnen deelnemen aan de presentaties. “Het voelt high tech, maar het is super makkelijk te gebruiken. Ook voor de oudere gasten is de kaart gewoon geweldig!” verklaart expeditieleider Niri O. Tveita.

Probeer ons 30 dagen gratis  

Benieuwd naar wat Digital Signage voor jouw bedrijf kan betekenen?


Neem contact met ons op.