; ; Skip to main content Skip to search

DNB Hudson Yards

Introductie

ZetaDisplay leverde een dynamische content oplossing voor een indrukwekkende aankomst in het nieuwe state-of-the-art regionale hoofdkantoor van DNB in Noord-Amerika, gevestigd in het prestigieuze 30 Hudson Yards, New York, waar ook Facebook en Warner Media zijn gevestigd. 

Digital Signage-displays zijn prominent aanwezig in de lobby met een interactieve, boeiende en informatieve contentoplossing om de gastervaring in de lobby van DNB te personaliseren.

De uitdaging

DNB definieert een nieuw genre van bankervaring en ziet zichzelf als een ‘tech-bedrijf met een banklicentie’. Dit wordt weerspiegeld in het ontwerp en de lay-out van het nieuwe kantoor, dat is geëvolueerd van de traditionele bankervaring naar een dynamische en op de eindgebruiker gerichte omgeving, waarbij gebruik wordt gemaakt van vooruitstrevende technologie-gedreven oplossingen.

Het bedrijf wilde de communicatie op de werkplek verbeteren door de focus en de tijdigheid van de berichtgeving te verbeteren en tegelijkertijd de betrokkenheid van het personeel te vergroten door middel van interactieve functies en aanraakgevoelige schermen.

Het merk wilde er ook voor zorgen dat zijn focus op duurzame ontwikkeling met de nadruk op milieu-, ethische en sociale overwegingen werd gefilterd, evenals zijn Noorse wortels en culturele erfgoed. DNB wordt in veel opzichten beschouwd als ambassadeur van Noorwegen, een overweging die van invloed is op de digitale communicatie.

De visie was om, bewust van het hoge profiel van Hudson Yards, een gedenkwaardige aankomstervaring te creëren, boeiend en filmisch van kwaliteit, maar toch functioneel en interactief, met een eenvoudig te gebruiken CMS-oplossing voor het DNB-team om content te vernieuwen.

ZetaDisplay overwon de uitdagingen van strikte databeveiligingsprotocollen om deze contentoplossing te leveren.

Oplossing

Gasten en personeel worden begroet door een vlaggenschip van 3,5 x 2 meter interactieve LED-display en registreren hun aankomst op een aangrenzend touchscreen van 0,75 x 1,2 meter. 

Ze kunnen de controle nemen over het grote scherm met opties om hun omgeving te transformeren met “SlowTV” content van Norway Live, waaronder realtime weergaven van iconische Noorse bezienswaardigheden zoals het noorderlicht. Dit laat het Noorse erfgoed van DNB en haar Powered By Nature-merkboodschap zien.

De inhoudselectie omvat ook live nieuwsfeeds van 18 bronnen, naast het weer, lokaal verkeer en beursgegevens. Dit wordt weergegeven via een wereldkaart met zoomfunctie waarmee gasten door lokale en wereldwijde informatie kunnen bladeren.

Het kantoor is LEED Gold en WELL-gecertificeerd om de gezondheid en het welzijn van het personeel te bevorderen en een wellness-feed toont gegevens over de luchtkwaliteit in het hele kantoor. Het meeslepende LED-display is ook geschikt voor evenementen zoals townhalls en all-handsmeetings, klanten- en cocktailevenementen.

Een gamificatiemodule maakt het mogelijk het LED-display te bedienen met integratie van AirConsole. De oplossing maakt het mogelijk voor telefoons van gebruikers om als controller te fungeren, terwijl live-gaming op het scherm plaatsvindt. 

Het touch screen display integreert ook met DNB’s desk booking systeem, een mobiele en desktop applicatie, waardoor medewerkers kunnen inchecken wanneer ze arriveren.

Voor het content management creëerde ZetaDisplay een op maat gemaakte CMS interface met haar eigen Engage+ software, specifiek voor de unieke oplossing van DNB. Dit omvat de integraties voor gamification, real-time nieuws, SlowTV feeds en desk booking voor medewerkers. Content die bedrijfsnieuws deelt kan eenvoudig worden bijgewerkt met behulp van vooraf ontworpen sjablonen.

Voordelen

Gasten en bezoekers van DNB at Hudson Yards beweren dat dit een van de meest technologisch geavanceerde kantoren in Manhattan is, wat veel lof is in een stad die bekend staat als een van de meest concurrerende en vooruitstrevende plaatsen ter wereld.

De Digital Signage mengt naadloos zakelijke berichten met merk- en culturele inhoud. Het vormt een dynamische achtergrond die hoorbaar en zichtbaar de aandacht vestigt op DNB, haar sector en bedrijfsfocus, algemene strategieën en merkwaarden.

De spectaculaire lobby-oplossing helpt bij het creëren van een consistente en boeiende visuele ervaring voor DNB. Het creëert en versterkt de sfeer en balanceert prachtig het contrast tussen New York City en de Scandinavische wortels van het bedrijf.  

De ervaring zet wachttijd om in waardevolle tijd door up-to-date informatie te bieden via een combinatie van bewerkte en automatisch gegenereerde content. De installatie creëert een duurzame en toekomstbestendige communicatieoplossing.

;