; ; Skip to main content Skip to search

ATG

Introductie

Het Zweedse wedkantoor ATG heeft besloten zijn retailaanbod ingrijpend te herzien. Dit zowel als gevolg van veranderd consumentengedrag als door de deregulering op de Zweedse markt. De beslissing die werd genomen was om ATG Sports te introduceren en om de klantervaring in de fysieke omgeving drastisch te verbeteren door middel van Digital Signage, d.w.z. meer dan 2.000 agenten in verschillende retailopstellingen over het hele land.

De uitdaging

Aangezien de huidige technische oplossing in het verleden was uitbesteed, besloot ATG tot drie belangrijke stappen: de technische verantwoordelijkheid weer overnemen, alle bestaande oplossingen vervangen en een nieuw productaanbod lanceren voor 2.000 winkels en 7.000 installaties in heel Zweden. De krappe deadline en de ingewikkelde integratiewerkzaamheden maakten dit project tot een extra uitdaging. Ondanks die beperkingen slaagden we erin het project op tijd, binnen het budget en volledig uit te voeren.

Oplossing

ZetaDisplay verzorgde de upgrade door ATG Sports te ontwerpen en de interface te integreren met een software back-end naar 6 verschillende leveranciers die live data aanbieden. We ontwikkelden de consumer journey en het interactieve schermconcept, programmeerden de interface en zorgden voor een soepele live data-integratie.

Voordelen

Een drastisch verbeterde klantervaring die vanaf het begin leidde tot een grotere tevredenheid van de detailhandel en extra verkoop. ATG was de eerste op de markt met dit verhoogde aanbod, waardoor het bedrijf marktaandeel kon veroveren in het zeer competitieve marktlandschap.