Skip to main content Skip to search

De Volksbank

Introductie

De Volksbank is een Nederlandse bank met 3.000 werknemers en is de organisatie achter ASN Bank, BLG Wonen, RegioBank en SNS. Het Nieuwe Werken binnen de Volksbank staat voor een diepgeworteld gedachtegoed. Een gedachtegoed dat is vertaald op het mentale (anders denken, anders gedragen), het fysieke (gebouw en omgeving) en virtuele vlak (ICT middelen en mogelijkheden)

De uitdaging

In de kantooromgeving moest het ingrijpend gewijzigde nieuwe werkproces ondersteund en gefaciliteerd worden. Een van de meest ingrijpende veranderingen voor de medewerkers is het verdwijnen van de ‘eigen’ werkplek of kamer. Maar toch moeten mensen elkaar ontmoeten, vergaderen, samenwerken, eten of zich rustig kunnen afzonderen.

De Volksbank medewerkers zijn als gevolg van het nieuwe werken meer in beweging. De vraag is daarmee ook hoe de organisatie impactrijk kan communiceren met haar medewerkers. Waar vind je ze? En hoe komt de boodschap over?

Oplossing

Het narrowcasting kanaal is een verbindende schakel, die op alle relevante Volksbank locaties lokaal relevante informatie mixt met informatie uit de hele organisatie. Met haar diverse merken als ASN, BLG Wonen, Regiobank en SNS met bijbehorende doelgroepen betekende dit voor ZetaDisplays content studio een flinke krachttoer.

Op typische knooppunten zoals koffiecorners, lounge- en zitruimtes heeft ZetaDisplay een kanaal geïmplementeerd dat de medewerkers informeert. Simpelweg op plekken waar het kan, zin heeft én leidt tot discussie of reflectie. En kleine schermen bij vergaderzalen om medewerkers te informeren over de beschikbaarheid van de ruimte.

Om klanten, bezoekers en medewerkers van de Volksbank een dynamisch inzicht te geven in de wortels én de toekomst van de bank hebben we een Merkenexpo gecreëerd, vol inspiratie en informatie, vormgegeven als een permanente tentoonstelling door het gebouw heen. Van een entree die is omgevormd tot een innovatieve, maar toch persoonlijke woonkamer van de merken, tot aan de ruimte ‘van de toekomst’ dieper in het pand.

Voordelen

Het is prettig werken in deze moderne, innovatieve & zorgvuldig gerealiseerde omgeving. Medewerkers zijn zich meer bewust van de visie en strategie van De Volksbank en de merken. Ze voelen zich hierdoor meer verbonden met het bedrijf.

Wil je meer weten over hoe we je kunnen helpen met Digital Signage?